تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۷۱۱
کد خبر: ۲۸۴۲۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران:

به دنبال تامین نیاز‌های بخش معدن و صنایع معدنی هستیم

می متالز - مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: امروز از تمام ابزار‌های سنتی و جدید استفاده می‌کنیم.

به گزارش می متالز، دکتر «اردشیر فاضلی» مدیرعامل شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران در گفتگو با «می متالز» با اشاره به آخرین وضعیت این مجموعه بیان کرد: این شرکت پیش‌تر با نام خدمات بازرگانی فولادی ایران از زیرمجموعه‌های شرکت ملی فولاد ایران بود. در بحث خصوصی سازی این شرکت به هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» واگذار و در زیر مجموعه صبانور قرار گرفت. از سال گذشته ترکیب سهامداری تغییر و ۵۱ درصد سهام این شرکت را «تجلی» خریداری کرد. در واقع در حال حاضر ۵۱ درصد تجلی و ۴۹ درصد صبانور ترکیب سهامدارای این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

به دنبال تامین نیاز‌های بخش معدن و صنایع معدنی هستیم

وی درباره عمده فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در راستای چشم انداز و بوم کسب و کار خود، بیشتر فعالیت بازرگانی خود را با تمرکز بر زنجیره فولاد که شامل انواع مواد معدنی از جمله سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش، میلگرد، تیرآهن و... می شود انجام می دهد و در بخش صنایع معدنی نیز در حال حاضر تأمین کننده ماشین آلات حفاری برای اکتشاف و استخراج می باشد.

وی افزود: دامنه فعالیت را از محدوده صبانور و هلدینگ خارج کردیم و تلاش می‌کنیم در کل سرزمین فعالیت داشته باشیم.

او درباره صادرات نیز توضیح داد: به دلیل آنکه ومعادن و تجلی سهامداران اصلی شرکت هستند و تجلی اولین شرکت پروژه محوری می باشد که در برخی از پروژه‌ها حضور دارد لذا تأمین ارز خارجی یکی از نیاز‌های اصلی است که یا باید از طریق سیستم بانکی تأمین شود یا اینکه از محل صادرات بتوانیم ماشین آلات مورد نیاز خود را وارد کنیم که در این راستا صادرات گندله، کنسانتره، کک طبس، میلگرد سرمد ابرکوه و .. را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم قراردادی که با خارج از گروه داریم بالا است و برای صنایع مختلف فروآلیاژ تامین می‌کنیم از این رو قرارداد بلند مدتی را با یکی از بزرگ ترین تولیدکننده‌های فروآلیاژدر هند منعقد کرده ایم و در حوزه فرومنگنز نیز به دنبال آن هستیم از طریق انتقال تکنولوژی توسط این شرکت خارجی و با همکاری شرکت تجلی فرومنگنز را در حجم بسیار بالا تولید و نیاز کشور را مرتفع سازیم.

وی تاکید کرد: دیدگاهی که امروز ایجاد کرده ایم آن است که تعریف درست و جدیدی را از شرکت‌های بازرگانی به تولید کننده و مصرف کننده ارائه دهیم. مفهوم بازرگان به معنای دلالی نیست، ما به دنبال کارگشایی‌هایی برای تولید کننده و مصرف کننده هستیم. به عنوان مثال بخشی از مصرف کنندگان فروآلیاژ‌ها که تولیدکننده فولاد هستند، با مشکلات مالی مواجه هستند یا باید با زیان انباشته ادامه دهند و یا بخشی از تولید خود را متوقف کنند. ما با این شرکت‌ها از جمله ذوب آهن اصفهان وارد تهاتر می‌شویم تا بتوانیم با رفع نیازهایشان به مقوله مهم تولید کمک کنیم.

به دنبال تامین نیاز‌های بخش معدن و صنایع معدنی هستیم

فاضلی به شرکت‌های خارج از گروه پیشنهاد داد: امروز از تمام ابزار‌های سنتی و جدید استفاده می‌کنیم و از سال گذشته در تمام نمایشگاه‌های معدنی و فولادی حضور داریم و وب سایت شرکت هم با نام تجاری «ایمیکو» در اختیار دوستان است تا بتوانیم از این راه‌ها ارتباط خوبی را با آن‌ها داشته باشیم. ما بیشتر به سمت فولادسازان رفته ایم و سعی کرده ایم در وندور لیست آن‌ها قرار بگیریم و به دنبال آن هستیم خدماتی را با بالاترین بهره وری و خوش قولی برای آن‌ها فراهم نمائیم.

وی درباره تعاملات مالی نیز گفت: ما ارتباط خوبی با بانک‌های عامل داریم و از این رو تمامی قالب‌ها از جمله ضمانت نامه‌های بانکی، گشایش ال سی و دریافت آن و معاملات نقدی را در اختیار داریم و سعی کرده ایم از اعتبار گروه استفاده کنیم.

فاضلی با اشاره به بورس کالا گفت: بورس کالا یکی از ملاک‌های اصلی قیمتی برای ما و تقریبا به لحاظ قانونی بزرگ‌ترین مرجعی است که استفاده می کنیم و از بورس کالا خرید‌های مستمر داریم و گا‌ها به صورت اعتباری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهیم.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده