تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۸۳۸۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی سود هرسهم ساربیل چقدر است؟

‌می‌متالز - گزارش تحلیلی از وضعیت درآمد و حساسیت سود شرکت ساربیل را پیش رو دارید.

به گزارش می‌متالز، سود هرسهم شرکت سیمان آرتا اردبیل برای پایان سال مالی ۱۴۰۱ مبلغ ۵۸۰۱ ریال است.

بر این اساس؛ شرکت سیمان آرتا اردبیل با نماد ساربیل در بورس فعالیت دارد؛ تعداد سهام شرکت ۴۸۰ میلیون و پی بر‌ای ttm سهم ۵.۹ درصد است. سود هرسهم برای پاییز سال مالی ۱۴۰۱ کارشناسی شده مبلغ ۱۷۱۳ ریال است. این رقم برای پایان سال مالی ۱۴۰۱ مبلغ ۵۸۰۱ ریال است.

شرکت در صنعت سیمان کشور فعالیت داشته و بازار‌های اصلی شرکت استان‌های اردبیل و گیلان است.

نوع محصول تولیدی این کارخانه سیمان پرتلند پوزولانی، پوزولانی ویژه، سیمان پرتلند مرکب، تیپ یک و تیپ دو است. به ظرفیت اسمی کلینکر۳۳۳۳تن در روز و سیمان پوزولانی ۳۵۰۰تن در روز است.

پیش بینی سود هرسهم ساربیل چقدر است؟

 

وضعیت عملیاتی


میزان تولید و فروش شرکت در۹ ماهه منتهی بهشهریور۱۴۰۱حدود۷۴۰ هزارتن بوده که تقریبا نیمی از آن سیمان پورولانی و نیمی دیگر سیمان فله بوده است که نرخ فروش این دو نوع محصول در دوره مذکور به صورت میانگین ۶۱۸ هزار تومان به ازای هر تن بوده است. مبلغ فروش شرکت دراین دوره حدود ۴۵۶ میلیارد تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال پیش رشد حدود ۸۰ درصدی داشته است.


فروش


نرخ فروش محصولات از طریق بورس کالا، بر مبنای قیمت پایه و مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می‌شود به طوری که رقابت بیشتر قیمت‌های پایه را نیز در سطوح بالاتر تثبیت می‌کند. در فصول سرد سال به دلیل قطعی گاز و در فصول گرم به دلیل قطعی برق، تولید شرکت‌های سیمانی با کاهش مواجه شده که نهایتا منجر افزایش رقابت در بورس کالا و رشد قیمت می‌شود. تقریبا از اسفند ماه به دلیل از سرگیری ساخت و ساز و افزایش تقاضا برای سیمان، رقابت در بورس کالا داغ‌تر می‌شود و از اواخر بهار تا اواخر تابستان از یک طرف به علت افزایش تقاضاناشی از رشد ساخت و ساز و از طرف دیگر به علت قطعی برق صنایع و کاهش عرضه سیمان، این رقابت در بورس کالا به اوج خود می‌رسد. همچنین با توجه مستهلک بودن کارخانه‌های سیمانی کشور و عدم سرمایه گذاری در این حوزه شاهد افزایش روز افزون مصرف سیمان و پیشی گرفتن تقاضانسبت به عرضه خواهیم بود لذا با مورد توجه قراردادن این موضوع از یک طرف و از طرف دیگر بالا بودن قیمت سیمان در کشور‌های همسایه، می‌توان گفت رشد قیمت سیمان با توجه بهسهم پایین در ساخت و ساز درگذر زمان اجتناب ناپذیراست.

پیش بینی سود هرسهم ساربیل چقدر است؟


مفروضاتو توضیحات


تولید و فروش برای آذر ماه باتوجه به میانگین ماه‌های قبل و برای سال مالی ۱۴۰۲؛ میزان تولید و فروش یک میلیون تن فرض شده است. (۵۰درصد پوزولانی و ۵۰درصد فله) تورم وِرشددستمزد۴۵درصد است.
برای سال مالی ۱۴۰۲، نرخ برق۲۲۵ تومان و نرخ گاز سوخت ۷۵۰ تومان دلار نیم ا۳۲هزار تومان است.
نرخ فروش برای یک ماه باقیمانده سال مالیمنتهی به آذر۱۴۰۱برابر با آخرین نرخ هایبورس کالا و برای سال مالی۱۴۰۲، سیمان فله به ازایهر تن۸۰۰ هزار تومان و سیمان پوزولانی ۷۵۰ هزار تومان لحاظ شده است.
تقسیم سود،۹۰درصد است.

پیش بینی سود هرسهم ساربیل چقدر است؟

پیش بینی سود هرسهم ساربیل چقدر است؟

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده