تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۶۲۱۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش نرخ برای شرکت‌های سیمانی چقدر شد؟

‌می‌متالز - تحلیل تعدادی از شرکت‌های سیمانی، حجم معاملات و میزان تقاضای آن‌ها را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش می‌متالز، در بررسی عملکرد شرکت‌های سیمانی همچنان شاهد افزایش تقاضا و افزایش قیمت‌های معاملات سیمان در فصول گرم سال در بورس کالا هستیم.

در این جدول تعدادی از شرکت‌های سیمانی مورد بررسی قرار گرفته و سود تحلیلی آن‌ها با فرض افزایش نرخ ۲۵ درصدی برای سیمان نسبت به میانگین نرخ زمستان ۱۴۰۰ برآورد شده است.

افزایش نرخ سیمان برای شرکت‌های پرتقاضا ۳۵ تا ۴۰ درصد لحاظ شده و p/e فوروارد تعدادی از شرکت‌ها با مفروضات فوق در محدوده ۴.۵ تا ۵.۵ قرار دارد. ستران، سابیک، سصوفی، سخاش، سفار، سفانو، سنیر، سشمال، ساربیل، ساروم و سدشت از جمله شرکت‌های پرتقاضا برای سیمان هستند.


با توجه به اینکه معاملات سیمان از سال ۱۴۰۰ در بورس کالا انجام می‌شود، همچنان شاهد افزایش تقاضا و افزایش قیمت‌های معاملات سیمان در فصول گرم سال در بورس کالا هستیم.


در روز‌های اخیر، محصولات برخی شرکت‌های سیمانی، حدود ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بالاتر از قیمت پایه عرضه رقابت شده که انتظار داریم این قیمت‌ها تا فصل تابستان نیز ادامه داشته باشد.

همچنین، آمار‌های بورس کالا در خرداد ماه امسال حاکی از افزایش حجم معاملات به دلیل افزایش تقاضا نسبت به ماه فروردین و اردیبهشت است. بنابراین، انتظار می‌رود گزارش ماهانه منتهی به خرداد ۱۴۰۱ برای این گروه گزارشات جذابی باشد.

افزایش نرخ برای شرکت‌های سیمانی چقدر شد؟

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده