تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۶
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۰۲۰۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تقسیم سود ۱۱۰۷ تومانی «سفانو»

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ شرکت سیمان فارس نو با حضور بیش از ۸۸درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در ابتدای این مجمع احمد شریفی، مدیرعامل شرکت به ارائه گزارشی از عملکرد پرداخت و عنوان کرد: در سال مالی مورد گزارش، سهم «سفانو» در تولید سیمان کشور ۱.۵۸درصد و در تولید سیمان استان ۱۹.۸۶درصد بوده است. همچنین شرکت در سال مالی مورد گزارش، یک میلیون و ۱۳۹هزار و ۳۰۰ تن کلینکر تولید کرده که نسبت به سال گذشته ۲درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: ظرفیت اسمی شرکت ۹۰۰هزار تن کلینکر است. تولید سیمان در بودجه ۹۸۵هزار و ۱۶۶ تن دیده شده بود که «سفانو» یک میلیون و ۱۶هزار و ۶۰۰ تن محقق کرد.

شریفی عنوان داشت: شرکت در سالی مالی مورد گزارش، ۶۵هزار و ۳۱۰ تن صادرات سیمان و ۲۸۴هزار و ۴۰۴ تن صادرات کلینکر داشته است. همچنین «سفانو» در سال مالی مورد گزارش ۵۴۲ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۵۵۸ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس نو گفت: فروش شرکت در سال مالی مورد گزارش، هزار میلیارد و ۹۴۸ میلیون تومان بوده است. توسعه فعالیت‌های بازاریابی، استفاده از سیستم‌های آنلاین و خدمات پس از فروش از برنامه‌های شرکت در بخش فروش است.

وی بیان داشت: بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه، بهینه‌سازی مصرف مواد نسوز و مدیریت هزینه قطعات مصرفی، برخی از سیاست‌های شرکت در بخش بهای تمام‌شده است. کاهش کلینکر فکتور در مدیریت بهای تمام‌شده بسیار مؤثر است.

همچنین دسترسی و گسترش بازار‌های صادراتی، تولید سیمان متناسب با نیاز بازار‌های هدف صادراتی، ارتقای توان انواع بسته بندی و افزایش حمل سیمان و کلینکر در روز، از جمله برنامه‌های شرکت در حوزه صادرات است.

سیاست‌های «سفانو» در کنترل هزینه‌های مالی و روش‌های تأمین مالی، مدیریت پرداخت و هزینه‌های خرید مواد اولیه و اقلام مصرفی، استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و مدیریت هزینه‌های مالی است.

وی در ادامه بیان داشت: تهدید‌های محیط زیستی، ناکافی بودن ناوگان حمل، قطع گاز و برق و انتقال ارز حاصل از صادرات از چالش‌های شرکت است.

در سال مالی مورد گزارش، پروژه بهبود سیستم‌ها (اجرای اطفای حریق) به بهره‌‍برداری رسید و بهره‌برداری از سیستم اعلان حریق از برنامه‌های آتی است.

دیگر اقدامات شرکت در سال آتی، اجرای پروژه بهبود شرایط غبارگیری با احداث بگ هاوس فیلتر، افزایش ذخیره معدن آهک، بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه، افزایش ذخیره معدن سنگ گچ و برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اصلاحی جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی و آب است.

در ادامه این مجمع حسابرس به ارائه صورت‌های مالی شرکت پرداخت و سپس تصویب شد.

مصوبات مجمع

  • در پایان مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان فارس نو، به ازای هر سهم ۱۱۰۷ تومان سود تقسیم شد.

  • روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

  • موسسه حسابرسی تدوین و بهراد مشار به عنوان حسابرسان انتخاب شدند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده