تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۸۴۶۹۶
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیام تبریک روز ملی حمل و نقل عنوان کرد:

توجه ویژه به صنایع حمل و نقل در طراحی معماری جدید وزارت صمت/ تدوین راهبرد‌های تحولی با هم‌افزایی بخش خصوصی برای تحقق اهداف چشم انداز ۱۴۰۴

‌می‌متالز - معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیامی، فرارسیدن ۲۶ آذر ـ روز ملی حمل و نقل ـ را به فعالان صنایع حمل و نقل خودرویی، ریلی، دریایی و هوایی تبریک گفت.

به گزارش می‌متالز، منوچهر منطقی در پیام خود به مناسبت فرارسیدن ۲۶ آذر ـ روز ملی حمل و نقل ـ آورده است: بی‌شک یکی از عوامل محوری دستیابی به توسعه همه‌جانبه و گسترش عدالت اجتماعی، حمل و نقل محسوب می‌شود و با توجه به این موضوع مهم، ارتقاء جایگاه ایران در زنجیره ارزش بین‌المللی صنایع حمل و نقل در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره تحولی جدید قرار گرفته است؛ لذا برای تحقق اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ باید در چند حوزه، از جمله حمل و نقل سرآمد شویم و برای دستیابی به این هدف، وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم با بازآفرینی و طراحی معماری جدید، معاونت مستقل صنایع حمل و نقل را با دفاتر تخصصی صنایع خودرو، ریلی، دریایی و هوایی ایجاد کرده است تا به‌صورت کامل و جامع به مسائل این حوزه استراتژیک توجه شود.

در این راستا، با هم افزایی شرکت‌های دانش بنیان توانمند و متعهد، راهبرد‌های تحول صنایع حمل و نقل در حوزه‌های ارتقاء فناوری و نوآوری، افزایش توانمندی و هم‌افزایی فعالان این حوزه در بخش‌های دولتی و خصوصی، اصلاح ساختار زنجیره ارزش، ترسیم نقشه راه توسعه بن سازه (پلتفرم)‌های کلیدی و آغاز حرکت به سمت دانش بنیان شدن با اهتمام ویژه‌ای دنبال شده که نتایج امیدبخشی را نوید می‌دهد.

تثبیت جریان تولید، تعریف بن سازه، اتمام طراحی مفهومی و ساخت پیش نمونه (پروتوتایپ) برای ارزیابی فنی اولیه خودروی اقتصادی، توقف تولید ۳ خودروی قدیمی و تولید ۳ خودروی جدید با کیفیت مطلوب، ساخت و نصب قوای محرکه اتوبوس برقی با همکاری ۱۰ شرکت دانش بنیان و تمهید مقدمات انعقاد قرارداد تولید ۲۰۰ دستگاه با حمایت وزارت کشور، طراحی و توسعه خودروی برقی اقتصادی بر اساس بن سازه‌های داخلی خودروسازان، توسعه فناوری اجزاء کلیدی خودرو‌های متصل و خودران با محوریت دانشگاه‌ها و اپراتور‌های مخابراتی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشی از اقدامات اصلاحی و اجرایی معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت طی قریب یک سال گذشته در حوزه راهبردی صنعت خودرو بوده است.

همچنین تلاش همه جانبه برای بومی سازی سامانه‌های با فناوری پیشرفته ریلی، مانند لوکوموتیو و واگن‌های مترو انجام شده است که نتایج آن در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ کاملاً قابل عرضه و مشاهده می‌باشد. در بخش صنایع دریایی نیز در حوزه‌های هوشمند سازی، تسلط بر روی فناوری‌های کلیدی آن، مانند قوای محرکه، سامانه‌های راداری و کنترلی گام‌های بلندی برداشته شده است.

در زمینه صنایع هوایی، زیست بوم آن با شبکه سازی شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های دانش بنیان درحال تکمیل است و دستاورد‌های زیادی در حوزه هواپیما، بالگرد، موتور‌های توربینی و الکترونیک هواپیما خواهیم داشت.

البته اجرای طرح تحولی تأمین مالی زنجیره‌ای و پروژه جریان شفاف کالا در قالب برنامه‌های تحولی دوره جدید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت‌های مناسب و فرصت‌های توسعه را نیز برای کل فعالان تولید، از جمله صنایع حمل و نقل ایجاد کرده است که امید است از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته استفاده شود.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن ۲۶ آذر ـ روز ملی حمل و نقل ـ به پیشگامان و فعالان عرصه مهم صنایع حمل و نقل خودرویی، ریلی، دریایی و هوایی، توفیق روزافزون آن‌ها را از خداوند متعال خواستارم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده