تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۸۴۹۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
توصیه جالب یک مقام وزارت صمت:

در فولاد سرمایه گذاری نکنید/ در صورت عدم رعایت کف عرضه در بورس کالا، سهمیه سوخت قطع می‌شود

‌می‌متالز - مدیر کل دفتر امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه توصیه ما به سرمایه گذارانی که می‌خواهند به زنجیره فولاد ورود و واحد‌های جدید تاسیس کنند، این است که سرمایه‌های خود را وارد حوزه فولاد نکنند، گفت: واحد‌های آهن اسفنجی که گاز دریافت می‌کنند، ملزم به رعایت کف عرضه در بورس هستند و در صورتی که اقدام به این کار نکنند، سهمیه سوخت آن‌ها قطع خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سیف الله امیری خطاب به فعالان بخش خصوصی به خصوص فولادی، اظهار کرد: توصیه ما به سرمایه گذارانی که می‌خواهند به زنجیره فولاد ورود و واحد‌های جدید تاسیس کنند، این است که سرمایه‌های خود را وارد حوزه فولاد نکنند.

وی افزود: نه اینکه ما مجوز ندهیم، انرژی مورد نیاز آن‌ها وجود ندارد. بدون شک اگر در این بخش‌ها سرمایه گذاری کنند در سال‌های آینده در تامین گاز و برق خود دچار مشکل می‌شوند. ضمن اینکه در این واحد‌ها به اندازه کافی ظرفیت سازی شده است.

در صورت عدم رعایت کف عرضه در بورس کالا، سهمیه سوخت قطع خواهد شد 

مدیرکل دفتر امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت گازی که در کشور وجود دارد، واحد‌های آهن اسفنجی که گاز دریافت می‌کنند، ملزم به رعایت کف عرضه در بورس هستند، اظهارداشت: در صورتی که اقدام به این کار اقدام نکنند، سهمیه سوخت آن‌ها قطع و این سهمیه به واحد‌هایی که کف عرضه را رعایت می‌کنند، تخصیص خواهد شد.

به گفته امیری، سهمیه‌ای که در اختیار واحد‌های فولادی قرار گرفته، بسیار محدود است. به همین دلیل، ناچار هستیم که سهمیه گاز در اختیار واحد‌هایی که کمبود تولید در آن‌ها وجود دارد، تخصیص پیدا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برنامه تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور محقق خواهد شد؟ گفت: تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ دست یافتنی است؛ هرچند محدودیت‌هایی در این راستا وجود دارد و شاید در رسیدن به این هدف تاخیر ایجاد کنند، ولی با اکتشافات جدید در سطح کشور می‌توان تأمین خوراک و دستیابی به ۵۵ میلیون تن فولاد را پوشش داد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده