تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۲۸۵۱۲۵
سرویس خبر : انرژی
عباسپور تشریح کرد:

تمهیدات وزارت نفت برای تامین گاز در زمستان

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره تمهیدات وزارت نفت برای تامین گاز در زمستان پرداخت.

به گزارش می‌متالز، روح الله عباسپور، درباره تمهیدات وزارت نفت برای تامین گاز در زمستان اظهار کرد: در جلسه اخیر کمیسیون صنایع و معادن وزیر درباره تامین گاز شرکت‌های واحد‌های صنعتی، تولید و نیروگاهی توضیحاتی ارائه کرد که بر اساس توضیحات ارائه شده علی رغم افزایش تولید، باز هم میزان گاز تولیدی کفاف مصرف انرژی را نمی‌دهد، چون میزان مصرف زیاد شده است.

وی افزود: برای جبران افزایش مصرف انرژی پیش بینی دو سه مدل سوخت جایگزین را کرده اند که اگر با برودت و سرما مصرف گاز بیشتر از حد فعلی شود به سمت استفاده از سوخت‌های جایگزین و بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها روند؛ طبق توضیحات وزیر نفت، مخازن هم پر از سوخت‌های جایگزین است تا در صورت عدم تامین گاز از این سوخت‌ها استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره اینکه چرا وزارت نفت براساس قانون هوای پاک، سوخت پاک به نیروگاه‌ها تحویل نمی‌داد؟ گفت: اکنون شرایط استثنایی است؛ اکنون اروپا در تامین گاز با مشکل است، طبق گزارش‌ها ۵۰ درصد صنعت آلمان خوابیده که علت آن هم بروز مشکلات تامین گاز بعد از جنگ روسیه و اوکراین است در این وضعیت مردم از طریق هیزم و شرکت‌ها از طریق ذغال سنگ مشکلات خود را تامین می‌کنند.

وی درباره راهکار مجلس در این شرایط گفت: راهکار استفاده از سوخت جایگزین گاز است تا وضعیت به تعطیلی کشیده نشود البته سعی در مدیریت شرایط است تا مشکلی پیش نیاید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده