تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۸۵۰۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ماجرای ادامه‌دار واردات خودرو

گمرک: خودرویی وارد کشور نشده/ وزارت صمت: اطلاعات گمرک دقیق نیست!

‌می‌متالز - در حالی که سخنگوی گمرک کشور گفته هیچ خودرویی وارد کشور نشده، وزارت صمت اعلام کرد که اطلاعات گمرکی‌ها دقیق نیست.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن تجارت هفته گذشته گفته بود: «اولین ثبت سفارش‌های واردات خودرو انجام شده و هفته آینده نخستین خودرو‌های وارداتی وارد کشور می‌شود.» برای پیگیری این موضوع با سید مرتضی عمادی سخنگوی گمرک تماس گرفتیم. وی اعلام کرد تاکنون هیچ خودرویی در جغرافیای گمرک کشور وارد نشده و هیچ اظهارنامه یا ثبت سفارشی به گمرک ارسال نشده است. عمادی به خبرنگار اقتصادی «حیات» گفت: «در حال حاضر گمرک نمی‌تواند در مورد جزئیات واردات خودرو اظهارنظری کند، اما باید بگویم هیچ خودرویی رسما وارد کشور نشده است. عمدتا خودرو‌های واردات از طریق گمرک جنوب و استان‌هایی نظیر خوزستان، بوشهر و هرمزگان وارد کشور می‌شود و تاکنون هیچ اسنادی مبنی بر واردات خودرو دیده نشده تا تشریفات گمرکی انجام شود.»

وی درباره فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک خودروی اوورچانگان یونی‌کی به نمایش درآمده و ادعا شده در گمرک شمال دیده شده نیز گفت: «من اطلاعی از این فیلم ندارم و باید پیگیری کنم تا ببینیم حقیقت ماجرا چه بوده و این فیلم آیا صحت دارد یا نه.»

وزارت صمت: اطلاعات گمرک دقیق نیست

در واکنش به اظهارات سخنگوی گمرک کشور یک منبع آگاه در وزارت صمت گفت: «اطلاعات گمرک کامل نیست و وزارت صمت به زودی در این باره اطلاع‌رسانی خواهد کرد.»

تکذیب اظهارات سخنگوی گمرک توسط مسوولان وزارت صمت در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون درباره جزئیات واردات خودرو خبری منتشر نشده و حتی مشخص نیست چه خودرو‌هایی و با چه کیفیت و قیمتی و توسط چه کسی وارد کشور خواهد شد. تا امروز پیش‌بینی وزیر صمت درباره واردات خودرو در هفته جاری نیز محقق نشده و بهتر است وزارت صمت در این باره هر چه زودتر اطلاع‌رسانی کند.

منبع: خبرگزاری حیات

عناوین برگزیده