تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۸۵۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت مطرح کرد:

کاهش ۸ درصدی ارز بری و افزایش ۲۶ درصدی صادرات لوازم خانگی ایرانی

‌می‌متالز - وزیر صمت از کاهش ۸ درصدی ارز بری و افزایش ۲۶ درصدی صادرات لوازم خانگی ایرانی در سال جاری خیر داد.

به گزارش می‌متالز، فاطمی امین وزیر صمت در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در حضور رسانه‌ها گفت: صنعت لوازم خانگی یکی از صنعت‌های پیشرو در کشور است و خوشبختانه در ۸ ماه سال جاری علاوه بر رشد تولید داخلی با کاهش ۸ درصدی میزان ارز بری مواجه بودیم. همچنین میزان صادرات لوازم خانگی نیز به نسبت سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آمار‌ها نشان از ثبات در میزان عرضه و تقاضا در بازار دارد و این نیز نشان دهنده رو به رشد بودن این صنعت است، اما در کیفیت این محصولات با توجه به رضایت عموم مردم نیاز به تلاش بیشتر داریم.

فاطمی امین با اشاره به افزایش عمق تولید داخل کشور در برخی از قطعات و موتور‌های لوازم خانگی حجیم گفت: لازم است که به سوی تقویت و دانش بنیان بودن حرکت کنیم. همچنین باید درحوزه صادرات اقدامات گسترده‌تری انجام دهیم و برای این منظور باید به فراتر از مرز‌ها بیندیشیم چرا که معتقدیم صنعت لوازم خانگی کشور به بلوغ مناسبی دست یافته است.

وزیر صمت با بیان اینکه نیاز به اقدامات کاربردی در جهت افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها داریم افزود: باید از خدمات شرکت‌های دانش بنیان در این راه استفاده نماییم.

لازم به توضیح است که بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نمایشگاه لوازم خانگی و دومین نمایشگاه هامکس از ۲۹ آذرماه تا ۲ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده