تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۲۸۵۵۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

اجرای بزرگترین مخزن ذخیره و بازچرخانی پساب در فولاد خراسان

‌می‌متالز - عملیات خاکی پروژه «احداث مخزن ذخیره و بازچرخانی» پساب با ظرفیت ۳۵۰هزار متر مکعب، با هدف مدیریت بهینه مصرف آب در شرکت مجتمع فولاد خراسان به اتمام رسید.

به گزارش می‌متالز، با اجرای فاز نخست پروژه این مخزن ۳۵۰هزار متر مکعبی، عملیات عایق کاری و تکمیل پروژه آغاز شده است تا علاوه بر امکان تصفیه و بازچزخانی پساب صنعتی، یکی از حلقه‌های مکمل پروژه تصفیه پساب شهری نیشابور نیز پیشاپیش فراهم شود.

رئیس «نظارت بر فضای سبز» شرکت مجتمع فولاد خراسان، با اعلام این خبر افزود: با اجرای این استخر ذخیره آب که در صنایع استان سابقه نداشته است، امکان ذخیره، تصفیه و بازچرخانی روزانه بیش از ۳۰۰۰ متر مکعب پساب در داخل سایت صنعتی بدون در نظر گرفتن پساب حاصل از اجرای سیستم فاضلاب شهری نیشابور و نیز جمع آوری آب‌های سطحی فراهم می‌شود.

همت آبادی افزود: آب حاصل از عملیات بازچرخانی با هدف استفاده بهینه از منابع محدود آبی، در نگهداری فضای سبز و همچنین در خطوط تولید، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که با پایان مرحله عملیات خاکی احداث این استخر عظیم، فاز عایق کاری آن آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد که تا پیش از آغاز هفته‌ی «منابع طبیعی» در اسفندماه، شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

گفتنی است شرکت مجتمع فولاد خراسان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان در تکمیل شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه پساب شهر نیشابور، در حال ایجاد ظرفیت تصفیه‌ی روزانه ۴۰هزار مترمکعب پساب با هدف تامین سالانه بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی است که کمک شایانی به کاهش برداشت از سفره‌های زیر زمینی، مدیریت بهینه منابع محدود آبی و صرفه جویی در مصرف این سرمایه حیاتی در شهرستان نیشابور است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده