تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۸۵۶۰۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ورود ۲۲ دستگاه خودرو خارجی تا ساعاتی دیگر/ اولین خودرو‌های وارداتی از کدام برند هستند؟

‌می‌متالز - سرانجام نخستین محموله خودرو‌های وارداتی به سمت مرز‌های ایران حرکت کردند. شنیده‌ها از گمرک بندر لنگه حاکی از آن است که اولین محموله سواری‌های خارجی که شامل ۲۲ دستگاه خودرو کیاست تا ساعاتی دیگر به ایران می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، واردات خودرو سرانجام به مرحله نهایی رسید و وزارت صمت و شرکت‌های واردکننده از نزدیک شدن خودرو‌های وارداتی به مرز‌های ایران خبر می‌دهند. حتی گفته می‌شود برخی از خودرو‌ها به گمرک ایران رسیده‌اند و قرار است به‌زودی ترخیص شوند.

ساعاتی پیش ویدئویی از یک کشتی باربری روی آب منتشر شد که در حال واردات خودرو‌های کیا به ایران است. تنوع شش‌گانه از محصولات کیا نظیر سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپورتیج در این محموله وارداتی مشاهده می‌شود.

تعداد بازدید : 4

ورود خودرو‌های وارداتی تا ساعاتی دیگر!

پیگیریها از گمرک حاکی از آن است که این خودرو‌ها هنوز به گمرک ایران نرسیده‌اند. طبق اعلام منابع خبری این سازمان اگر محصولات کیا از شرکت مادر، یعنی کره‌جنوبی بارگیری شده باشند، یک ماه زمان می‌برد که به گمرک ایران برسند. اما اگر شرکت‌های واردکننده از بازار کشور‌های همسایه، یعنی عمان و امارات خودرو‌ها را خریداری کرده باشند، طبق روال محموله باید طی ۱۰ روز آینده این خودرو‌ها به گمرک کشور برسند.

با این حال طبق استعلام از گمرک لنگه، محموله خودرو‌های کیا تا ساعاتی دیگر به گمرک می‌رسند و تخلیه می‌شوند.

در این میان، روایت‌های دیگری نیز در رابطه با ورود محصولات کیا به گوش می‌رسد. برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که نخستین محموله وارداتی خودرو، یعنی محصولات کیا به ۷۰۰ دستگاه می‌رسد.

این در حالی است که منابع حاضر در گمرک بندر لنگه اعلام کردند که محموله محصولات کیا که توسط کوشا خودرو وارد می‌شود، حاوی تنها ۲۲ دستگاه خودروست و تا ساعاتی دیگر به بندر لنگه می‌رسد. البته در فیلم‌های منتشرشده نیز تعداد خودرو‌های روی آب بیشتر به نظر می‌رسند.

دیروز نیز خبری مبنی بر واردات چهار دستگاه خودرو میتسوبیشی منتشر شد که تنها برای نمونه وارد کشور شده‌اند.  باید یادآور شد که پس از ورود خودرو‌های وارداتی به گمرک، فرآیند گمرکی و ترخیص آن‌ها طی چند روز صورت می‌گیرد و پس از گذشت چند روز این خودرو‌ها را می‌توان روانه بازار کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده