تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۳۶
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۸۵۶۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ابلاغ مصوبه نحوه ورود شمش طلا، نقره و پلاتین بدون اخذ ثبت سفارش

‌می‌متالز - گمرک مصوبه هیات وزیران در خصوص ورود طلا، نقره و پلاتین به هرمیزان و بصورت شمش استاندارد بدون اخذ ثبت سفارش را به مدیران گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش می‌متالز، گمرک تصویب نامه هیات وزیران در خصوص ورود فلزات گرانبها شامل طلا، نقره و پلاتین به هرمیزان و بصورت شمش استاندارد بدون اخذ ثبت سفارش را به مدیران گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، ورود فلزات گرانبها شامل طلا، نقره و پلاتین به هرمیزان و بصورت شمش استاندارد به عنوان یکی از انواع سرمایه‌های خارجی قابل ورود به کشور توسط سرمایه گذاران خارجی با ارائه مجوز سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و بصورت شمش استاندارد توسط مسافر پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است که بر این اساس، گمرکات مسافری باید ضمن صدور قبض انبار اقلام مذکور در زمان ورود مسافر، حسب رونوشت نامه ۲۱ اردیبهشت سال ۹۵ این دفتر و دسترسی ایجاد شده برای ناظرین و مدیران گمرکات اجرایی توسط دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی ایجاد مجوز موردی (در صورت عدم ارائه کارت بازرگانی) جهت اظهار کالا در سامانه جامع امور گمرکی با رعایت کامل مقررات اقدام کنند. این بند صرفاً جهت اقدام توسط گمرکات مسافری بوده و برای سایر گمرکات اجرایی جهت اطلاع است.

با توجه به بند ۱-۶ ماده یک ضوابط اجرایی ورود و صدور فلزات گرانبها موضوع ماده ۱۰ آیین نامه گرانبها مصوب شورای پول و اعتبار، شمش استاندارد فلزات گرانبها باید با حداقل عیار ۹۹۵ در هزار و حداقل وزن یک کیلو گرم باشد. ضمناً تعیین ماهیت کالا و عیار آن توسط آزمایشگاه استاندارد و توزین دقیق کالا جهت احراز شرایط اعلام شده الزامی است.

نحوه اقدام در خصوص بند ۳ مصوبه فوق پس از برگزاری جلسات و احصاء شرایط مذکور و تصویب آن حسب مورد توسط هیات وزیران و شورای پول و اعتبار، متعاقباً ابلاغ خواهد شد.

منبع: اخبار بانک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده