تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۸۵۹۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید آزمایشگاهی ترکیبات سیمان استخوانی (Bone cement) در گروه صنایع سیمان کرمان

‌می‌متالز - برای اولین بار در صنعت سیمان کشور تولید نمونه آزمایشگاهی سیمان‌های استخوانی در سیمان کرمان صورت پذیرفت.

به گزارش می‌متالز، فریدون رحمانی مدیر عامل سیمان کرمان در این خصوص اظهار کرد: خوشبختانه با توکل بر خدا، همت والای فرزندان دیار کریمان و نقش موثر حمایتی هیات مدیره و هلدینگ سیدکو تولید ترکیبات آزمایشگاهی سیمان‌های استخوانی کلسیم فسفاته با موفقیت به ثمر نشست.

سیمان‌های استخوانی کلسیم فسفاتی بهترین جایگزین برای ترمیم توده سخت بدن می‌باشند. این مواد در اشکال مختلف نظیر گرانولی یا بصورت ذره، بلوک‌های متراکم یا متخلل، و یا به شکل سیمان به عنوان جایگزین بافت استخوانی استفاده می‌شوند.

کلسیم فسفات‌ها ترکیباتی اند که در فرآیند استخوان سازی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدیهی ست ورود صنعت سیمان به عرصه محصولات پزشکی افق جدیدی در این صنعت رقم خواهد زد.

رضا فرازمند مدیر کنترل کیفی سیمان کرمان اضافه کرد: اگر تولید سیمان‌های استخوانی را به دو گروه پزشکی و دندانپزشکی تقسیم کنیم؛ هر کدام از این گروه‌ها خود به چند شاخه زیرمجموعه تقسیم می‌شوند که در واحد تحقیق و توسعه سیمان کرمان بطور همزمان پژوهش‌ها در یک زیر شاخه‌ی سیمان پزشکی و یک شاخه سیمان دندانپزشکی آغاز شده است.

تنوع محصولات تولیدی و کاربرد‌های متفاوت آن‌ها شیوه‌های تولید مختلفی را پیش رو قرار داده است که دستیابی به آن‌ها کاملا تخصصی و دانش بنیان است.

در همین راستا تولید نمونه آزمایشگاهی ترکیبات سیمان استخوانی صورت گرفته است و واحد تحقیق و توسعه سیمان کرمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال بررسی تست‌های تکمیلی، رفع نواقص و بهبود شرایط تولید بهینه این نوع محصولات ویژه است.

شایان ذکر است محصولات تولیدی که از لحاظ تست‌های شیمیایی و فیزیکی نتایج قابل قبولی را داشته باشند با رعایت دستورالعمل‌های پزشکی جهت تست‌های زیستی بکار گرفته خواهند شد.

منبع: سیمان خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده