تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۲
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۸۶۰۴۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عرضه خودرو در بورس شکست خورده است/ کاهش نرخ ارز تنها راهکار کنترل قیمت‌ها

‌می‌متالز - یک کارشناس اقتصادی گفت: عرضه خودرو در بورس شکست خورده است و نه تنها قیمت‌ها کاهش پیدا نکرد بلکه روند افزایش قیمت‌ها تندتر شده است.

به گزارش می‌متالز، آلبرت بغزیان، درباره تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر بازار، اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس به صورت قطره چکانی، فایده‌ای برای بازار نخواهد داشت و با قرعه‌کشی خودرو فرقی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه خودرو در بورس کالا از همان ابتدا مشخص بود که ناموفق خواهد بود، گفت: تا کنون هیچ کالای نهایی در بورس عرضه نشده و کالای مواد اولیه، چون آهن و گندم در بورس کالا عرضه شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی قیمت خودرو بیان کرد: در ابتدا با عرضه خودرو در بورس قیمت‌ها کاهش پیدا کرد، اما این کاهش قیمت‌ها پایدار نماند. قیمت خودرو با عرضه در بورس کالا نه تنها کاهش پیدا نخواهد کرد، بلکه روند افزایش قیمت‌ها تندتر هم خواهد شد.

کارشناس اقتصادی بیان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا شکست خورده است و همان افرادی که در قرعه‌کشی خودرو شرکت می‌کردند در بورس کالا نیز شرکت کرده‌اند.

بغزیان با اشاره به تاثیر وارادت خودرو بر بازار گفت: با وارادت خودرو به کشور در ابتدا با شوکی که به بازار وارد می‌شود، ممکن است قیمت‌ها در کوتاه‌مدت کاهش پیدا کند، اما تا زمانی که موقت باشد فایده‌ای برای بازار نخواهد داشت.

کارشناس اقتصادی مطرح کرد: تنها راهکار موثر برای کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو، مدیریت نرخ ارز خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده