تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۸۶۲۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مشاور وزیر صمت:

دولت به عرضه خودرو در بورس کالا افتخار می‌کند

‌می‌متالز - سعید مدنی با تأکید بر اینکه دولت به عرضه خودرو در بورس کالا افتخار می‌کند، اظهار کرد: نظام قیمت‌گذاری دستوری نه تنها باعث رشد صنعت خودرو نمی‌شود بلکه افزایش قیمت خودرو را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، سعید مدنی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای رشد و جهش صنعت خودرو وجود دارد و در زمینه تولید و زنجیره تأمین قطعات و خدمات پس از فروش از توانمندی‌های زیادی برخوردار است، عنوان کرد: دخالت دولت در امور اجرایی صنعت خودرو یکی از اصلی‌ترین و بزرگترین چالش‌ها است که بهترین راه واگذاری کار مردم به خود مردم است و البته این به معنای رهاکردن صنعت خودرو هم نیست و بلکه دولت باید به نظارت و پایش برنامه‌ها بپردازد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت خودرو می‌تواند حدود ۵ درصد در تولید ناخالص داخلی نقش داشته باشد افزود: این صنعت، صنعتی نیست که بتوان آن را از نظر تأثیرگذاری بر رشد و توسعه اقتصاد کشور نادیده گرفت لذا دولت به جای دخالت در این صنعت از طریق انتخاب مدیران و تعیین قیمت خودرو باید این کار را طبق قانون تجارت به مجامع و بخش‌های خصوصی واگذار کند.

وی بر این باور است که تمام ضرر و زیان‌ها و فشار‌هایی که صنعت خودرو تحمل می‌کند و جلوی رشد و توسعه و نقش آن را در تولید ناخالص داخلی گرفته ناشی از دخالت دولت در اداره این بنگاه‌هاست.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اداره کردن سیاسی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی باعث می‌شود که با تغییر هر دولت مدیریت‌ها نیز تغییر کنند و عملاً کاری از پیش نرود البته این مشکل در وزارتخانه‌ها نیز وجود دارد و متأسفانه هر بار شاهد تغییر وزرای مختلف هستیم.

مدنی گفت: نظام قیمت‌گذاری دستوری نه تنها باعث رشد صنعت خودرو نمی‌شود بلکه افزایش قیمت خودرو را به دنبال خواهد داشت.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه دولت افتخار می‌کند خودرو را در بورس عرضه می‌کند، اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس به نفع سهامداران حرفه‌ای است.

وی دخالت دولت در قیمت‌گذاری و دیگر بخش‌های این صنعت را سیاست اشتباه دانست و گفت: تمام هم و غم دولت باید کمک به صنعت خودرو و تولید خودرو باشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده