تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۸۶۲۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ریزش ۵۶.۸ هزار واحدی:

شاخص بورس با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای رکورد منفی زد و عقب نشینی کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس تنها یک روز پس از بازپس گیری کانال ۱.۶ میلیون واحدی با چرخش ۳۶۰ درجه ای، رکورد منفی ریزش ۵۶.۸ هزار واحدی را طی سال جاری ثبت و عقب نشینی کرد.

به گزارش می‌متالز، شاخص بورس درحالی چهارشنبه رکورد جدید جهش روزانه ۷۱ هزارتایی ثبت کرد تا دوباره به کانال ۱.۶ میلیون واحدی بازگردد که در اولین روز کاری هفته و با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای این بار رکورد منفی ریزش ۵۶ هزار و ۸۱۹ واحدی را طی سال جاری ثبت و به معاملات روزانه پایان داد.

براساس این گزارش، تغییر رئیس بانک مرکزی و اعلام تثبیت دلار نیمایی بر روی نرخ ۲۸۵۰۰ تومان، واکنش منفی بازار سهام را در پی داشت. به گونه‌ای که دماسنج بورس در ۱۰ دقیقه ابتدایی معاملات حدود ۳۵ هزار واحد افت کرد و بجز ۵۰ سهم از جمله مپنا، هلدینگ داروپخش، ذوب آهن، سپنتا، مابقی سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی سرخ‌پوش بودند.

به این ترتیب معاملات اولین روز این هفته بازار سهام با اثر منفی ۴۴۳۹ تا ۲۲۷۶ واحدی شرکت هایی، چون فولاد مبارکه، گل گهر، ملی مس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، چادرملو، پالایشگاه اصفهان و سرمایه گذاری غدیر در کانال ۱.۶ میلیون واحدی هم ماندگار نشد و به سطح یک میلیون و ۵۹۰ هزار تایی عقب نشینی کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده