تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۸۶۳۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از یک هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بورس انرژی در روز نخست هفته

‌می‌متالز - مجموع ارزش معاملات روز گذشته بورس انرژی ایران به بیش از ۱۰ هزار و ۱۹۴ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال برای ۶۶ هزار و ۶۳۱ تن فراورده هیدروکربوری رسید که بیش از ۷ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال از این معاملات، متعلق به فروش گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در رینگ بین‌الملل بود.

به گزارش می‌متالز، روز گذشته ۱۰ دی‌ماه، ۴۷ هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به ارزش ۲۳ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۹۱۰ دلار در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران فروخته شد.

حجم تقاضای ایجادشده برای معاملات این فراورده معادل ۲۱۴ هزار تن بود و ارزش رقابت آن به ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۹۱۰ دلار رسید.

محموله‌های گاز مایع فروخته‌شده در روز گذشته بورس انرژی ایران از انبار‌های نفت تهران، اراک، اصفهان و آبادان بارگیری می‌شوند و به مقاصد برون‌مرزی در کشور‌های افغانستان، پاکستان و ارمنستان رهسپار خواهند شد. قرارداد‌های معاملات گاز مایع امروز از نوع کشف پریمیوم بودند.

شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱، در رینگ داخلی بورس انرژی ایران نیز حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی به ارزش هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶ هزار تن بلندینگ نفتای پالایش نفت بندرعباس به ارزش هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال دادوستد شد.

فراورده‌های آیزوفید و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، برش سنگین و رافینت شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، حلال ۴۰۰ و حلال ۴۱۰ پالایش نفت اصفهان و حلال ۵۰۲ پتروشیمی بیستون نیز امروز در رینگ داخلی معامله شدند.


عرضه‌های امروز


امروز یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۰ هزار تن نفتای سنگین و ۷۰۰ تن آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، ۳ هزار تن سی‌او، ۳ هزار تن نفتای سبک و ۲ هزار تن نفتای پالایش نفت آبادان و ۵۰۰ تن بنزول خام و ۱۵۰ تن قطران ذوب‌آهن اصفهان در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.

مجموع عرضه‌های امروز ۱۹ هزار و ۳۵۰ تن فراورده هیدروکربوری است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده