تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۸۶۵۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کودکان کار در افغانستان افزایش یافته است

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش داده اند با بلوکه شدن اموال افغانستان توسط آمریکا و افزایش استخراج زغال‌سنگ در افغانستان، تعداد کودکان کار در این حوزه افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، منابع خبری روز شنبه، ۱۰ جدی گزارش داده اند کودکان با انجام کار در معادن زغال سنگ پیوسته با خطر مرگ روبه‌رویند و با سرنوشتی که در انتظارشان است، کنار آمده‌اند.

در این گزارش آمده است در کشور‌های ثروتمند و توسعه‌یافته با ماشین‌آلات پیشرفته و تجهیزات حفاظتی، استخراج مواد معدنی شغلی خطرناک و گاه مرگ‌بار است و در افغانستان هر بار ورود به داخل معدن زغال‌سنگ می‌تواند برای کارگران قماری بر سر مرگ و زندگی باشد.

این گزارش می‌افزاید کودکان و پسران نوجوان به دلیل فزیک بدنی کوچک‌شان بهتر از مردان می‌توانند وارد حفره‌ها و تونل‌های استخراج زغال‌سنگ شوند.

در حالی که مشخص نیست اکنون چه تعداد کودک در صنعت معدن افغانستان کار می‌کنند، اما آن‌چه معلوم است، این است که کار کودکان به‌طور کلی در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

در گزارش همچنان به نقل از وزارت معادن و پترولیم طالبان آمده است در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ هزار تن زغال‌سنگ از افغانستان صادر می‌شود. طالبان نیز در اوایل سال میلادی جاری از جنگ روسیه در اوکراین سود غیرمنتظره‌ای برده‌اند.

گفتنی است که پس از روی کارآمدن طالبان در افغانستان و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان از سوی امریکا، این گروه از زغال‌سنگ به‌عنوان یک منبع عایداتی استفاده می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده