تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۲۸۶۵۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش از جلسه امروز مجلس؛

تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، قریب‌الوقوع است

‌می‌متالز - در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، بند‌هایی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه بررسی و پیشنهاداتی به منظور اجرای بهتر آن ارائه شد. طرحی که عده‌ای کمی از نمایندگان، تقاضای مسکوت ماندن آن را ارائه کرده بودند که توسط اکثریت وکلای ملت رد شد و حالا خبر‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد این طرح طی روز‌های آتی به تصویب خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، در نشست علنی امروز یکشنبه (۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، بند‌هایی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه بررسی و پیشنهاداتی به منظور اجرای بهتر آن ارائه شد.

در همین راستا جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار «سنا» گفت: تعدادی از نمایندگان تقاضای مسکوت ماندن این طرح را ارائه داده بودند و اعتقاد داشتند که اجرای این طرح ممکن است منجر به فرار سرمایه شود.

وی افزود:، اما این تفکر صحیح نیست و در صورتی که سرمایه‌گذار منابع خود را در بازار سرمایه و بخش‌ها تولیدی سرمایه‌گذاری کند، هیچ مشکل و یا مزاحمتی برای آن ایجاد نخواهد شد.

قادری افزود: نباید اجازه داد نقدینگی‌ها در بازار‌های غیرمولد بکار گرفته شود و خودروی اضافی، طلا، جواهرات، زمین و یا سایر دارایی‌های دیگر با هدف سرمایه‌گذاری خریداری شوند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از اهداف تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، هدایت سرمایه‌ها به بازار‌های مولد است و به طور قطع این طرح تأثیر بسزایی در توسعه هر چه بیشتر بورس، اقتصاد و بازار‌های مولد خواهد داشت.


روند بررسی طرح مالیات بر سوداگری خوشبینانه پیش می‌رود


علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بررسی بند‌هایی از طرح مالیات بر سوداگری از سوی کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس، اظهار کرد: پیشنهاداتی به منظور اجرای درست و کامل طرح مالیات بر سوداگری از سوی نمایندگان ارائه و قرار است کمیسیون به طور مجدد بر روی برخی بند‌ها بیشتر کار کند و تا قطعی نشود نمی‌توان تصمیم گرفت.

وی روند بررسی را خوشبینانه اعلام کرد و گفت: برای تصویب این طرح در مجلس، نظر کارشناسان، فعالان بازار و نمایندگان دریافت شده است که امیدواریم به زودی شاهد اجرای این طرح در کشور باشیم.


طرح مالیات بر سوداگری مسکوت نماند


محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان پیگیر مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه هستند، عنوان کرد: مالیات بر عایدی سرمایه باهدف جلوگیری از تورم و سفته‌بازی، دارایی‌هایی از جمله املاک و خودرو‌ها را هدف گرفته است و مسکوت ماندن آن درست نیست.

وی با بیان اینکه هدف مالیات بر عایدی سـرمایه، ایجادکردن یکپارچگی، انسجام و کارایی نظام مالیاتی، برقراری عدالت مالیاتی و... است، تصریح کرد: اصلاحات کلی در برخی بند‌ها از سوی کمیسیون در حال انجام است که امیدواریم با بررسی بیشتر این بندها، طرح در صحن مجلس به تصویب برسد.

در پایان غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که به احتمال زیاد این طرح طی روز‌های آتی به تصویب خواهد رسید چرا که بررسی بند‌های مرتبط با این طرح از سوی نمایندگان در دست بررسی است.

وی تاکید کرد این طرح می‌تواند بهترین گزینه برای جلوگیری از سفته بازی و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید باشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده