تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۸۶۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس هیات مدیره سبدگردان الماس:

تشدید ورود نقدینگی به بورس با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه

‌می‌متالز - مهدی قلی‌پور گفت: محاسبه نرخ صفر مالیات بر عایدی سرمایه در بازار سهام، بدیهی است که می‌تواند ضمن تشدید ورود نقدینگی به این بازار، سرمایه سرمایه‌گذاران را از بازار‌های غیرمولد به سمت بازار‌های مولد حرکت دهد.

به گزارش می‌متالز، مهدی قلی‌پور، عضو هیات مدیره سبدگردان الماس در رابطه با تاثیر تصویب و اجرای طرح مالیات برعایدی سرمایه بر روی بازار سهام، اظهار کرد: طرح نهایی که اکنون ذیل مالیات عایدی بر سرمایه در مجلس در دست بررسی است نسبت به طرح ابتدایی که در سال ۱۳۹۹ در مجلس ارائه شد بیش از پیش برای بازار سرمایه منفعت دارد.

او افزود: در ابتدا طرح مالیات برعایدی سرمایه شامل املاک، سرقفلی، وسایل نقلیه، سکه، ارز و سهام، سهم الشرکه، حق تقدم و سایر اوراق بهادار بود، در حالی که اکنون براساس بررسی‌های صورت گرفته قرار شده است، علل‌الحساب سود نقدی و سرمایه‌ای سهام با نرخ مالیات صفر محاسبه شود.

نایب رئیس هیات مدیره سبدگردان الماس تاکید کرد: محاسبه نرخ صفر مالیات بر عایدی سرمایه در بازار سهام بدیهی است که می‌تواند ضمن تشدید ورود نقدینگی در این بازار، سرمایه سرمایه‌گذاران را از بازار‌های غیرمولد به سمت بازار‌های مولد حرکت دهد.

قلی‌پور گفت: درصورت تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه بازار‌های غیر مولد با رکود تورمی مواجه خواهند شد، زیرا عرضه‌ها به سبب پرداخت مالیات کاهش می‌بابد یا آنکه سوداگران به سمت معاملات غیرشفاف و یا تهاتری حرکت می‌کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده