تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۸۶۶۶۰
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرکل تعاون مازندران:

عمده حوادث کار در مازندران ناشی از بی احتیاطی است

‌می‌متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: عمده حوادث ناشی از کار در سطح استانی ناشی از بی احتیاطی و عدم رعایت آیین نامه‌ها است.

به گزارش می‌متالز، علی باقری ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از معدن زغال سنگ آتش واقع در چمستان اظهار داشت: کوچک‌ترین سهل انگاری در معدن می‌تواند منجر به وقوع حوادث جبران ناپذیر شود.

باقری خاطرنشان کرد: بازدید‌ها از کارگاه‌های پرخطر در سال‌های اخیر توسط بازرسان کار تشدید شده است و اعتقاد داریم موازین ایمنی باید به درستی در این کارگاه‌ها رعایت شود.

وی افزود: تدوین آئین نامه‌های ایمنی در کارگاه‌ها با هدف پیشگیری از حوادث منجر به صدمات جانی و خسارات مالی و ایمن سازی محیط کار است که در همه کارگاه‌های مشمول ماده ۸۵ قانون کار باید رعایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه برای افزایش آگاهی ایمنی در کارگاه‌ها پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است، افزود: امروزه کسی نمی‌تواند بگوید که چیزی از ایمنی کار نمی‌داند، و حوادث ناشی از کار صورت گرفته در سطح استان ناشی از بی احتیاطی‌های بی مورد و عدم رعایت آئین نامه‌ها بدلیل سهل انگاری است.

باقری ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزش مستمر ایمنی در اجرای آئین نامه آموزش ایمنی کارگران، کارفرمایان و کارآموزان، به کار گیری مسئول ایمنی و انعقاد قرارداد با پیمانکاران دارای صلاحیت در حوزه معدن از ضروریات است.

وی اجرای آئین نامه‌های ایمنی در کارگاه‌های سطح استان را ضروری دانست و گفت: رعایت قانون کار و آئین‌نامه‌های حفاظتی و بهداشتی به ویژه آئین نامه ایمنی معادن بسیار ضروری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر اینکه کوچک‌ترین سهل‌انگاری در معدن می‌تواند منجر به وقوع حوادث جبران ناپذیر شود، اظهار کرد: مهم‌ترین عوامل سبب‌ساز رخداد‌های منجر به آسیب‌های شغلی در معادن خفگی ناشی از گازگرفتگی و ریزش سقف کارگاه به دلیل عدم پایداری است.

وی توجه به وضعیت استحکام بندی، لق‌گیری و انجام گازسنجی مستمر با دستگاه‌های کالیبره و به روز را از موارد مهم پیشگیرانه عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده