تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۸۶۶۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آیا تحقق معدن‌کاری پایدار ممکن است؟

‌می‌متالز - نتایج پژوهشی که مجله فناوری معدنی منتشر کرده است نشان می‌دهد ترکیب ظریف داده‌ها و مقررات می‌تواند برای تحول آینده بخش معدن حیاتی باشد.

به گزارش می‌متالز، این پژوهش تاکید دارد پردازنده‌های داده و عدد به کمک معادن خواهند آمد تا با تحلیل اطلاعات امکان پایدارسازی تولید معدنی را که یکی از زمینه‌های اصلی تولید آلاینده در جهان امروز است، فراهم سازند. پردازشگران داده و اعداد می‌خواهند به استخراج کنندگان کمک کنند تا تصمیمات آگاهانه تری برای تولید و زنجیره تامین بگیرند، در حالی که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش داده و ادغام محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را جسورتر می‌کنند. توسعه سرویسی به‌نام CRU، که سرویس هوش تجاری و مشاوره برای صنایع فلزات، معدن و کود است، نمونه‌ای از تجزیه و تحلیل داده برای تغییر نحوه مدیریت کربن به حساب می‌آید.

سازنده این سرویس با ترکیب داده‌ها از هزاران منبع مختلف، تجزیه و تحلیل آن‌ها و ایجاد بینش‌هایی که مشتریان برای اتخاذ تصمیم‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلندمدت استفاده می‌کنند، به صنعتگران و فعالان معدنی مشاوره می‌دهد. بسیاری معتقدند استفاده از رویکرد تجزیه و تحلیل داده که تقریبا دقیقا با معیار‌های ESG همسو می‌شود، باعث ایجاد تغییر در بخش معدن می‌شود. سرویس CRU پیش‌تر یک ابزار داده‌محور انتشار کربن تولید کرده است که به مشتریان کمک می‌کند تا میزان خروجی کربن را برای بیش از ۴هزار بازیگر تولیدکننده کالا در سطح جهان محاسبه و تجسم کنند. رهبران اقتصادی جهان امروز به‌خوبی از اهمیت داده‌ها برای طیف وسیعی از شرکت‌ها در سراسر صنعت معدن آگاه هستند. ویل بلیک، مدیر ارشد فناوری سرویس CRU، اخیرا اعلام کرده است که مشتریان، بینش‌های مبتنی بر داده‌ها را می‌خواهند که به آن‌ها کمک می‌کند تا روند‌های کلیدی در بازار را درک کنند و تصمیمات آگاهانه بگیرند. در این راستا بلیک می‌افزاید: «هوش تصمیم‌گیری و تجزیه و تحلیل تجویزی به ما کمک می‌کند تا به این هدف دست یابیم و مشتریان را برای درک بهتر چشم انداز کالا‌ها و مدل سازی متغیر‌های کلیدی، از هزینه‌های تولید گرفته تا انتشار کربن که هر روز تصمیمات سرمایه‌گذاری را هدایت می‌کنند، راهنمایی کنیم.»

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده