تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۸۶۸۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن سنگ آهن عنوان کرد:

اقتدار معاونت معدنی وزارت صمت از بین رفت/ استفاده از ظرفیت دیگر کشور‌ها برای معدنکاری فراسرزمینی

‌می‌متالز - دبیر انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به معادن سنگ‌آهن فراسرزمینی افزود: توجه به این معادن در دیگر کشورها، در معدن‌کاری روز ما مفید و موثر خواهد بود، زیرا ما را با دانش فنی و روز جهان آشنا خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، سعید عسگرزاده با اشاره به معادن سنگ‌آهن فراسرزمینی، اظهارداشت: توجه به این معادن در دیگر کشورها، در معدن‌کاری روز ما مفید و موثر خواهد بود، زیرا ما را با دانش فنی و روز جهان آشنا خواهد کرد.

وی درباره مشکلات بخش سنگ آهن گفت: بزرگترین معضل از زمانی آغاز شد که اقتدار معاونت معدنی وزارت صمت کم شد، ضمن اینکه معاونت معدنی باید به تصمیم گیری‌های معدنی در سایر بخش‌ها کمک کند.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران تاکیید کرد: اگر به‌دلیل تحریم‌ها از صنایع های‌تک به دور افتاده‌ایم، اما شاید به این شیوه‌ها بتوانیم دانش فنی روز و تجهیزات و ماشین‌آلات جدید را به داخل کشور منتقل کنیم.

عسگرزاده بیان‌داشت: بزرگترین ایراد آن، پُر ریسک بودن کشور‌هایی مانند عراق و افغانستان است که برای معدن‌کاری فراسرزمینی مورد توجه قرار گرفته‌اند و باید بتوان از ظرفیت دیگر کشور‌ها نیز توجه کرد.

وی گفت: توجه به این معادن در دیگر کشورها، در معدن‌کاری روز ما مفید و موثر خواهد بود، زیرا ما را با دانش فنی و روز جهان آشنا خواهد کرد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده