تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۸۶۸۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش تولید سنگ آهن در چین

‌می‌متالز - با توجه به عدم اطمینان سرمایه گذاران به بازار به دلیل افزایش تعداد موارد مبتلا به کووید ۱۹، میزان تولید سنگ آهن در چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، وب سایت Steel Orbis با استناد به داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS) در روز جمعه (۳۰ دسامبر) اعلام کرد میزان تولید سنگ آهن در چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ به ۸۸۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که تولید سنگ آهن در چین نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ با کاهش ۰.۵ درصدی همراه بوده است.

فعالان بازار در روز جمعه (۳۰ دسامبر) اعلام کردند میزان تولید سنگ آهن در چین در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به اکتبر با افزایش ۹.۴ درصدی همراه بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید سنگ آهن در چین در نوامبر ۲۰۲۲ به ۷۶.۵۳ میلیون رسیده است. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ با افزایش ۰.۶ درصدی همراه بوده است. باید توجه داشت که میزان تولید سنگ آهن در چین در نوامبر ۲۰۲۲ در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۹.۴ درصد رشد داشته است.

معامله گران در روز جمعه (۳۰ دسامبر) گزارش دادند پیش از سال نو چینی، تولید کنندگان فولاد باید ذخایر سنگ آهن را افزایش دهند که احتمالاً قیمت سنگ آهن را افزایش خواهد داد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان در تاریخ ۱۶ تا ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ به ۸۲۵ یوان / تن (۱۱۸.۱۸ دلار در هر تن) رسید. این در حالی است که معاملات سنگ آهن در بورس کالای دالیان نسبت به هفته گذشته ۲.۰۵ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین بررسی‌ها نشان داد قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان پس از هفت هفته رشد اندکی کاهش یافته است.

همچنین بررسی‌ها نشان داد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه در بورس سنگاپور در هفته منتهی به روز جمعه (۲۳ دسامبر) در محدوده ۱۱۰.۷۵ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به قیمت اعلام شده در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۰.۸ درصد افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان داد قیمت سنگ آهن به دلیل عدم اطمینان سرمایه گذاران در مورد سیاست کاهش تعداد مبتلایان به منظور کنترل ویروس کرونا اندکی کاهش یافته است. باید توجه داشت که گسترش شیوع بیماری می‌تواند بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی کشور چین را مختل کند.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۳۰ دسامبر) گزارش دادند رتبه بندی Fitch پیش بینی‌های مربوط به قیمت سنگ آهن را برای سال ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تایید کرد. بررسی‌ها نشان داد تقاضای جهانی برای فولاد همچنان کاهش می‌یابد، اما بازار فولاد شلوغ نیست و کاهش عرضه از اوکراین و فدراسیون روسیه با کاهش تقاضا در اروپا و سایر مناطق جبران می‌شود.

با توجه به داده‌های منتشر شده، پیش بینی می‌شود قیمت سنگ آهن تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۱۵ دلار در هر تن، در سال ۲۰۲۳ به ۸۵ دلار در هر تن و در سال ۲۰۲۴ به ۷۵ دلار در هر تن برسد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده