تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۸۶۹۶۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
استاندار هرمزگان:

الگوی توسعه صنعتی هرمزگان بر جلوگیری از خروج مواد خام متمرکز شده است

‌می‌متالز - استاندار هرمزگان گفت: توسعه شهر‌های صنعتی در هرمزگان بر جلوگیری از مواد خام خروجی متمرکز شده و با توجه به مزیت‌های موجود، زنجیره‌های ارزش را کامل کرده و به موازات آن نیز توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز را سرعت بخشیدیم.

به گزارش می‌متالز، مهدی دوستی در همایش سرمایه‌گذاری شهر صنعتی شیشه هرمزگان، طرح شهر‌های صنعتی استان را مبتنی بر ظرفیت‌ها دانست و عنوان کرد: مردم باید اثر پروژه‌ها را در کوتاه مدت حس کنند و در ۲ سال آینده شهر صنعتی شیشه، پارک شوینده‌ها، شهر فولاد و لجستیک تحول بزرگی در حوزه پیشرفت و اشتغال ایجاد خواهند کرد.

وی با گلایه از اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات کشور در نظام برنامه‌ریزی به جای تخصیص به پروژه‌های مولد به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: اقتصاد مانند شیمی است و ما اگر شرایط را فراهم کنیم شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود؛ بر همین اساس ۲۰ درصد از اعتبارات عمرانی را به عنوان کمک‌های فنی اعتباری برای بهبود محیط پروژه‌های پیشران و کاهش سود تسهیلات به کار گرفته‌ایم.

رشد ۱۳ برابری اعتبارات شهرک‌های صنعتی هرمزگان

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان کرد: در اعتبارات امسال، بودجه‌های پیشبرد طرح‌های پیشران دیده شده و در حوزه شهرک‌های صنعتی شاهد رشد ۱۳ برابری اعتبارات هستیم، در بخش زیرساخت ها، اولویت ما تسهیل دسترسی صنایع است.

دوستی ادامه داد: در توسعه معدنی کشور تا پیش از این تمرکز بر روی کانی‌های فلزی بوده و کانی‌های غیرفلزی خیلی مورد توجه واقع نشده است؛ بر همین اساس مطالعات یک شهرک کانی‌های غیر فلزی را در غرب استان آغاز کرده‌ایم و هم اکنون در مرحله تخصیص زمین قرار دارد و برای فعالان این عرصه نیز حمایت ویژه‌ای خواهیم داشت.

دوستی با انتقاد از بروز نشدن صنعتی کشور به دلیل نبود اعتبارات کافی، اظهار کرد: برای ورود فناوری نیاز است شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، تسهیلات و حمایت‌های ویژه‌ای را در این حوزه تعریف کنند ما نیز در جلسه‌ای که با آیت‌الله رئیسی داشتیم، ایشان دستوری دادند که ضمن حمایت از تولید ماشین‌آلات و تجهیزات داخلی، هر جا که ضعفی وجود داشت استانداران بتوانند درخواست واردات تجهیزات را انجام دهند و توسعه صنعتی کشور معطل نشود.

استاندار هرمزگان همچنین با معرفی پروژه‌های پیشران استان، گفت: الگوی توسعه صنعتی استان متمرکز بر جلوگیری از خروج موادخام تعریف شده است.

دوستی افزود: کشور در هفت دهه گذشته تاریخِ خود، بیشتر برروی نظام‌های برنامه‌ریزی کارکرده و بعد از جنگ‌جهانی دوم، ایران جزو کشور‌های دارای نظام برنامه‌ریزی مدرن و پیشرفته بوده است.

وی با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی در کشور از یک مقطعی به بعد درگیر واژه «جامع» شد، افزود: برنامه‌ریزان کشور همواره به دنبال تدوین برنامه‌های جامع پنج‌ساله هستند که میزان موفقیت آن نیز تقریبا مشخص است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده