تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۸۶۹۹۶
سرویس خبر : انرژی

افزایش صادرات برق روسیه به آسیا

‌می‌متالز - وزیر انرژی روسیه طی اظهاراتی برآورد کرد که عرضه برق این کشور به چین و مغولستان تا پایان سال ۲۰۲۲ جهش کلی ۲۰ درصدی را شاهد بوده است.

به گزارش می‌متالز، نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه طی اظهاراتی برآورد کرد که عرضه برق این کشور به چین و مغولستان تا پایان سال ۲۰۲۲ جهش کلی ۲۰ درصدی داشته است.

تخمین غول انرژی روسیه یعنی شرکت اینتر رائو Inter RAO نشان می‌دهد که این کشور در سال ۲۰۲۲ بین ۴.۴ تا ۴.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق به چین عرضه کرده است.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که مصرف برق چین در دسامبر به دلیل سردتر شدن هوا شاهد افزایش بوده است. این امر همچنین باعث رشد تقاضا برای زغال سنگ و گاز به منظور تأمین گرمایش شده است.

شولگینوف هفته گذشته در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی Rossiya-۲۴ گفت: امسال (۲۰۲۲) می‌توان در مورد رشد صادرات (برق) به شرق صحبت کرد، یعنی کل صادرات به چین و مغولستان ۲۰ درصد افزایش یافته است و تا پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۱۶ درصد به چین افزایش خواهد یافت.

داده‌های شرکت اینتر رائو نشان می‌دهد که حجم صادرات برق روسیه به چین در سال گذشته به ۳.۹۷ میلیارد کیلووات ساعت رسیده که ۲۹.۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است.

صادرات برق این کشور به مغولستان در سال ۲۰۲۱ به ۰.۴۹ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است که ۵۵.۹ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.

اینتر رائو برق چین را از طریق سه خط انتقال که می‌توانند تا ۷ میلیارد کیلووات ساعت برق در سال تحویل دهند، تامین می‌کند.

در ۳۰ سال گذشته از زمانی که چین شروع به خرید برق از روسیه کرده است، بیش از ۳۰۰۰۰ گیگاوات ساعت برق وارد کرده است.

این برق در سه استان لیائونینگ، هیلونگجیانگ و جیلین در شمال شرقی چین استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده