تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۸۷۰۲۹
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:

تخریب محور‌های مواصلاتی استان زنجان به علت تردد ماشین‌آلات معدنی

‌می‌متالز - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از تخریب محور‌ها به ویژه محور‌های روستایی استان زنجان به علت اضافه تناژ کامیون‌های حامل مواد معدنی برای کسب سود بیشتر خبر داد.

به گزارش می‌متالز، هادی نظری، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به تخریب محور‌ها به ویژه محور‌های روستایی استان زنجان ناشی از فعالیت‌های معدنی اظهار کرد: در محور‌های روستایی که مجاور معادن هستند، شاهد افزایش ترافیک به علت تردد کامیون‌ها و ماشین‌آلات حمل مواد معدنی و مصالح هستیم، در اثر تردد این کامیون‌ها به علت اضافه تناژ برای کسب سود بیشتر، محور‌ها تخریب شده‌اند. متاسفانه قانون جامع در این خصوص وجود ندارد و فقط درصدی به عنوان حقوق دولتی از فعالان معدنی اخذ می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه هزینه سالانه ساخت و نگهداری محور‌های روستایی ناشی از تخریب فعالیت‌های معدنی ۲ الی ۶ درصد است، اضافه کرد: در حال حاضر حتی برای شریان‌های اصلی نیز یک درصد از این مبلغ در نظر گرفته نمی‌شود. البته ۲ الی ۳ سال است که مبلغی برای بهسازی محور‌ها به ما پرداخت می‌شود که مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و سال بعد در پروژه مربوطه هزینه خواهد شد.

نظری مبلغ اختصاصی بابت تخریب محور‌ها ناشی از فعالیت‌های معدنی را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد که در صورت تخصیص، اقدامات بهسازی در محور «اورجک- خیرآباد» در ماهنشان در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده