تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۸۷۵۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش برای فراهم شدن زمینه صادرات سیمان از گمرک کهگیلویه و بویراحمد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تلاش هستیم با فراهم کردن زمینه‌ها، سیمان از گمرک استان صادر شود.

به گزارش می‌متالز، سالانه محصولات زیادی از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر می‌شود که برخی از آن‌ها مانند پودر و عصاره شیرین بیان و محصولات آرایشی و بهداشتی در آمار صادراتی استان دیده می‌شوند.

اما برخی از آن‌ها مانند سیمان که از گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود در آمار صادراتی استان دیده نمی‌شود تا آمار صادراتی استان با رقم پایینی ثبت شود و با اهدافی که برای صادرات در نظر گرفته می‌شود تفاوت زیادی داشته باشد.

در همین خصوص سید احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی گفت: محصولات زیادی متعلق به کهگیلویه و بویراحمد به سایر کشور‌ها صادر می‌شود، اما چون از گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود به‌نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت نمی‌رسد و استان را با مشکل مواجه کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانذاری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از جمله محصولات استان که از گمرک استان‌های بوشهر و بندرعباس به خارج کشور صادر می‌شود سیمان است که در تلاش هستیم زمینه برای صادرات محصولات استان به خارج از کشور فراهم شود تا آمار به نام استان خودمان ثبت شود.

وی با بیان اینکه در کارخانه سیمان دشت‌روم هم همین مشکل وجود دارد، افزود: در حال رایزنی هستیم که سیمان تولیدی کارخانه سیمان مارگون و دشت‌روم بویراحمد از گمرک استان به خازج از کشور صادر شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده