تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۱۰۶۵۰

کلنگ‌زنی سد سقاوه در مارگون/ وزیر کشور: برای افزایش دوبرابری ظرفیت کارخانه سیمان آمادگی همکاری داریم

‌می‌متالز - سد مخزنی سقاوه در شهرستان مارگون با حضور احمد وحیدی وزیر کشور کلنگ‌زنی شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان ششمین سفر استانی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دور دوم سفر‌های استانی به کهگیلویه و بویراحمد سدمخزنی سقاوه با احمد وحیدی وزیر کشور کلنگ زنی شد.

ارتفاع سد سقاوه ۴۴ متر، عرض تاج ۱۰ متر، حجم کل مخزن ۹.۷۵ میلیون متر مکعب، حجم مفید مخزن ۹.۳۷ میلیون متر مکعب و متوسطه آورد سالانه ورودی به مخزن ۷.۳۴ میلیون متر مکعب بوده و دارای مجوز‌های تخصیص آب، زیست محیطی، ماده ۲۳ و پدافند غیر عامل است.

سد مخزنی سقاوه بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در حدود سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و در حدود ۷۰ کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد باید احداث شود.

احمد وحیدی وزیر کشور در آئین کلنگ‌زنی سد مخزنی سقاوه اظهار داشت: شهرستان مارگون نیاز به اجرای کار‌های بزرگی دارد که احداث سد سقاوه تا حدودی به رفع مشکلات از جمله بیکاری کمک می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان را بیکاری عنوان کرد و افزود: ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی، آبزی پروری زنبور داری و ... در مارگون بسیار بوده که امیدوارم در این زمنیه تدبیری شود که مشکلات به حداقل برسد.

وحیدی با بیان اینکه سد سقاوه هم اکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و بزودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: منابع اعتباری خوبی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف شهرستان مارگون اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان مارگون برای دو برابر شدن ظرفیت اعلام آمادگی کرده است، تاکید کرد: رفع مشکلات روستا‌ها و توسعه گردشگری نیز باید در دستور کار مسوولان و متولیان امر باشد.

وزیر کشور با اشاره به عدم همکاری مردم سقاوه برای احداث و راه اندازی یک واحد گاوداری ۶ هزار راسی گفت: مردم باید همکاری کنند تا بشود منطقه را تکان داد، اگر می‌خواهند شهرستان آباد شود باید با دل و جان سرمایه گذار را قبول کنید و اگر به سرمایه گذار فشار بیاورید فرار می‌کند و باید فضای اجتماعی را برای پذیرش سرمایه گذار فراهم کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده