تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۶۳۵۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش بی رویه قیمت سیمان مارگون خاری در چشم مردم

‌می‌متالز - افزایش بی رویه قیمت سیمان مارگون طاقت مردم این شهرستان و نواحی اطراف آن را لبریز کرد.

به گزارش می‌متالز، امید مردم به رونق ساخت ساز با احداث کارخانه سیمان مارگون امیدی بود که روز به روز دارد به یک امید محال و دست نیافتنی تبدیل می‌شود.

کارخانه‌ای که در یکی از خوش آب هوا‌ترین شهرستان‌های (مارگون) استان و با بهرگیری از منابع طبیعی این استان و شهرستان برای تولید سیمان بهره می‌برد. روز به روز با افزایش بی رویه قیمت سیمان خود و توزیع آن‌ها در بین مردم عاملی بر نارضایتی مردم این شهرستان و نواحی اطراف شده است.

هرچند که احداث این کارخانه پیامد‌های مثبتی همچون ایجاد فرصت‌های شغلی و اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، صادرات سیمان و ارزآوری برای منطقه به همراه داشته است.

اما در عوض پیامد‌های منفی از جمله آلودگی‌های زیست محیطی، استخراج منابع اولیه تجدید ناپذیر، آلایندگی و آسیب‌هایی، چون آلودگی هوا، قطع آب‌های زیرزمینی، از بین بردن پوشش گیاهی، مرگ جانواران و ابتلا به انواع بیماری از جمله بیماری‌های ریوی و تنفسی را برای مردم کم‌بضاعت شهرستان مارگون و نواحی اطرف را به همراه دارد.

مردم این شهرستان و نواحی اطرف روزنه امیدشان به این بود که اگر محیط طبیعی بکرشان تحت تاثیر مخرب این احداث قرار می‌گیرد، اما در عوض از سیمانی در دسترس‌تر و ارزان‌تر برخوردار خواهند شد، که متاسفانه این‌ها همه خیالی بود که با افزایش‌های بی رویه قیمت سیمان این کارخانه دارد به رویایی دست نیافتنی تبدیل می‌شود.

انتظار مردم این شهرستان و نواحی از مسوولان نظارتی و اجرایی این است که ندای مدد خواهی مردم را دریافت کنند ونظارتی دقیق و مستمر بر قیمت گذاری این کارخانه داشته باشند و جلوی این افزایش قیمت‌های بی رویه را بگیرند.

منبع: کبنا نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده