تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۸۷۶۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد؛

سود ۲۷۰۰ میلیارد تومانی مردم از عرضه خودرو در بورس/ تولید خودرو ۱۸ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اختلاف قیمت کارخانه و بازار واقعی خودرو گفت: عرضه خودرو در بورس موجب شد تا ۲۷۰۰ میلیارد تومان در جیب شهروندان بماند و دست دلالان از آن کوتاه شود.

به گزارش می‌متالز، «احسان خاندوزی» سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری خود با اشاره به عرضه خودرو و اقدامات وزارت صمت در این خصوص گفت: از آنجایی‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت میراث‌دار کاهش عرضه در صنعت خودرو بود، باید تلاش می‌کرد تا این کاهش جبران شود.

وی با بیان اینکه خیلی از تقاضا‌ها سرمایه‌داری است نه مصرفی، افزود: وزارت صمت توانسته ۱۸ درصد تولید خودرو، ۳۰ درصد عرضه خودرو و ۴۰۰ درصد تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه ۹ ماه سال قبل را افزایش دهد.

سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه در گذشته تولید خودرو‌های ناقص موجب شده بود تا به تقاضای مردم پاسخ داده نشود، ادامه داد: اتفاق قابل توجه این است که تولید خودرو کامل ۴۰۰ درصد نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و همین موضوع کمک به افزایش تولید می‌کند.

وی همچنین با اشاره به واردات خودرو خاطرنشان کرد: واردات در کنار تولید به تقاضا پاسخ مثبت می‌دهد و از طرفی اقدامات و سیاست‌های طرف تقاضا هم با نهایی شدن در مجلس به این موضوع کمک می‌کند.

خاندوزی با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرد: در بازاری که تقاضا بیشتر از عرضه است باید راهی برای این موضوع پیدا می‌شد. در گذشته شیوه‌های مختلفی از جمله قرعه کشی امتحان شد که شیوه‌های درستی نبود و بیشتر منفعت دلالان تامین می‌شد.

وی ادامه داد: عرضه خودرو در بورس کالا به سازو کار شفاف موجب شده تا ۲۷۰۰ میلیارد تومان از حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان ناشی از اختلاف قیمت کارخانه و بازار واقعی به مصرف کننده نهایی برسد و مردم خودرو ارزانتری از بازار بخرند.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه خودرویی در بازار ازاد ۵۰۰ میلیون قیمت داشته، اما در بورس ۳۰۰ میلیون تومان معامله شده، گفت: از ۴۰۰۰ دستگاه خودرو عرضه شده در بورس کالا، ۱۵۰۰ دستگاه ثبت نهایی شده و مابقی روی دست خودروساز مانده است.

به گفته وی با همکاری بورس و وزارت صمت ایرادات طرح عرضه خودرو در بورس کالا نیز برطرف خواهد شد تا افرادی که تقاضای مصرفی دارند از آن استفاده کنند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده