تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۸۷۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر؛

به مشکلات ۱۰ بنگاه اقتصادی در حوزه صمت و سایر بخش‌ها رسیدگی شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد که درچهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، به مشکلات ۱۰ بنگاه اقتصادی درحوزه‌های صمت، جهادکشاورزی و شیلات رسیدگی شد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر در خصوص چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران بانک‌های عامل، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه برگزار شد، گفت: در راستای استمرار رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های تولیدی و تسریع در راه‌اندازی واحد‌های راکد جهت مانع‌زدایی، مشکلات آنان بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه همچنین به مشکلات چند بنگاه اقتصادی در زمینه طرح تولید قطعات بتنی، کودشیمیایی، گلخانه، بسته‌بندی و پرورش میگو، تولید سیم و کابل پرداخته شد که برای هریک، با توجه به نوع مسائل و موضوعات مربوطه به‌منظور فعال‌سازی، تسریع درپرداخت تسهیلات بانکی، تقسیط بدهی معوق و بخشودگی جرائم تامین اجتماعی، مصوباتی تعیین و سپس مقرر شد از طریق دستگاه‌هایی اجرایی و بانک‌های عامل مربوطه نظیر جهاد کشاورزی، اداره کل تامین اجتماعی و ... همکاری، مساعدت لازم با این واحد‌ها به‌عمل آید.

مدیر کل صمت استان و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ادامه داد: برنامه‌ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مستمر و هفتگی و همچنین پیگیری و مکاتبات متعدد برای مرتفع کردن مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان از جمله اقدامات ارزنده حمایت از تولید کنندگان است.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق کامل شعار سال (تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین) و حمایت بیشتر از صنایع استان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل انتظار داریم؛ تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان لحاظ مرده تا اجرایی شدن مصوبات با سرعت بیشتری پیش برود

اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در واحد‌های صنفی

از سوی دیگر، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر در نشست با حجت‌الاسلام و المسلمین بهروزی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، از اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در واحد‌های صنفی خبر داد.

صفوی در خصوص این نشست که با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان برگزار شد، افزود: در راستای رعایت شئونات اسلامی در سطح بازار، واحد‌های صنفی همکاری لازم در امر اجرای برنامه‌های فرهنگی ستاد امربه معروف و نهی از منکر را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: هم افزایی و تعامل بسیار خوب ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بازار نظیر صمت، اتاق اصناف و بسیج اصناف منجر به یک تصمیم خوب برای ایجاد یک تفاهم‌نامه چهارجانبه در جهت اجرایی کردن مطلوب‌تر برنامه‌های مربوطه خواهد شد.

مدیرکل صمت استان بوشهر همچنین گفت: اداره کل صمت استان آمادگی خود را برای همراهی با تشکل‌های صنفی در اجرای فرهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در واحد‌های صنفی اعلام کرده تا از مشکلات و ضعف‌های احتمالی مسائل فرهنگی در سطح بازار جلوگیری شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده