تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۸۷۹۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نوسانات ارزی و مشکل سرمایه در گردش برای اتاق اصفهان

‌می‌متالز - در نشست طرح و پیگیری مشکلات بانکی فعالان اقتصادی استان اصفهان، رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان، نوسانات شدید نرخ ارز را موجب بروز مشکلاتی در حوزه تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و توسعه واحد‌های صنعتی دانست و گفت: این امر بعضا کاهش سطح فعالیت یا تعطیلی واحد‌های صنعتی را به دنبال داشته که لازم است هرچه زودتر برای آن حوزه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش می‌متالز، مسعود گلشیرازی افزود: انعقاد تفاهم نامه اتاق بازرگانی اصفهان با بانک، به معیاری مناسب برای حمایت سایر بانک‌ها از فعالان اقتصادی تبدیل خواهد شد و امیدوارم این حمایت‌ها در شرایط کنونی اقتصاد کشور افزایش یابد. وی همچنین خواستار ایجاد خط‌ویژه برای تامین سرمایه در گردش موردنیاز واحد‌های صنعتی استان به‌منظور توسعه صادرات و ورود به بازار روسیه شد و گفت: با توجه به فرصت پیش‌آمده برای کشورمان، انعقاد تفاهم نامه بانک با صندوق توسعه ملی و سازمان توسعه تجارت در این زمینه برای حمایت از واحد‌های فعال در این بازار، بسیار راهگشا خواهد بود.

همچنین نایب‌رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این نشست ضمن تقدیر از خدمات ارائه‌شده در بانک طی سال‌های گذشته به فعالان اقتصادی استان گفت: ارائه بسته حمایتی و افزایش چهاربرابری سقف تسهیلات‌دهی به فعالان اقتصادی در آن دوره، اتفاقات خوبی را برای استان و بانک رقم زد. اصغر اخوان‌مقدم ابراز امیدواری کرد که این اتفاقات ادامه داشته باشد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات بانکی نیروگاه‌های تولید پراکنده برق استان گفت: پرونده‌هایی در ستاد تسهیل در این حوزه مطرح بوده و لازم است کمیته ویژه‌ای به‌منظور بررسی دقیق مشکلات بانکی فعالان این حوزه و چاره‌اندیشی در این زمینه، تشکیل شود. مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و عضو هیات موسس انجمن قطار‌های پرسرعت کشور نیز با تشکر از مدیرعامل این بانک به‌منظور باز کردن گره مالی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران گفت: این اقدام کار نیکی است که نام نیک دست‌اندرکاران رفع این مشکل را در تاریخ جاویدان نگه خواهد داشت. علی کرباسی‌زاده، بحران‌های نقدینگی، خلق پول و نوسانات نرخ ارز را موجب ایجاد فشار‌های مضاعف به صاحبان کسب‌وکار دانست و تصریح کرد: اصفهان به‌عنوان بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور به دلیل قرار دادن صنایع بزرگ با آلایندگی‌های زیادی مواجه شده و بهای مالی، جانی و بهداشتی این بحران متوجه مردم این شهر شده و با این حال به دلیل قرار گرفتن منابع این صنایع آلاینده در مرکز، حق استان صنعتی اصفهان ادا نمی‌شود. پس لازم است بانک‌ها سقف اعتبارات صنایع را افزایش دهند تا گرهی از مشکلات مردم این شهر باز شود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده