تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۸۷۹۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

کنسانتره آهن به صورت خام از استان زنجان خارج می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کنسانتره آهن به صورت خام از استان خارج می‌شود که در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذار، ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید فولاد را افزایش دهیم.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی روز پنجشنبه افزود: فرصت آزمون و خطا در سرمایه گذاری را نداریم و باید با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از فرصت‌ها زمینه احداث و بهره برداری از خطوط تولید مناسب را ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: حلقه مفقوده زنجیره فولاد در استان زنجان ایجاد واحد تولید آهن گندله است که نیاز آن به آب و سایر انرژی‌ها در حداقل ممکن می‌باشد.

گلشنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کنسانتره آهن به صورت خام از استان خارج می‌شود که در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذار، ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید فولاد را افزایش دهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه وفاق و همراهی خوبی در بین فعالان معدنی و صنایع معدنی آهن و فولاد برقرار است، گفت: ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه معدن در استان وجود دارد که باید برای به فعلیت رساندن آن‌ها تلاش کنیم.

گلشنی به برخی مسائل و مشکلات فعالان حوزه معدن در استان اشاره کرد و افزود: هزینه حمل و نقل، بار سنگینی را بر فعالان حوزه فولاد و آهن وارد کرده که این موضوع در نهایت موجب افزایش قیمت نهایی کالا نیز می‌شود.

وی اظهار داشت: نگاه و تفکر مسؤولان نظارتی استان به معدن و معدنکاران با برقراری ارتباط مناسب بین ایشان و فعالان معدنی و برگزاری بازدید‌های کارشناسی می‌تواند تعدیل شود.

گلشنی تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق معدنکاران استان فعالیت سالم اقتصادی دارند و نباید به دید غارتگر انفال و اموال بیت المال به آنان نگاه کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۶۵ معدن با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال در این استان فعال است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده