تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۸۸۰۴۶

پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حوزه‌ فولاد خوش درخشید

می متالز - رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: بیش از ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور فعال هستند، این پارک تاکنون با عقد قرارددادهای مختلفی در حوزه فولاد خوش درخشیده است.

به گزارش می‌متالز، دکتر مسعود میرزائی شهرابی روز شنبه افزود: در طول یکسال گذشته پارک علم و فناوری خراسان رضوی ضمن توجه به حوزه صنایع معدنی و فولادی توانسته است گام‌های بزرگی بردارد به گونه‌ای که در گذشته فقط شهرک علمی تخصص اصفهان در این حوزه فعال بود و امسال ما توانستیم از این شهرک نیز در تعداد قرارداد‌های ثبت شده پیشی گیریم.

وی ضمن اشاره به اینکه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، هر ساله توسط انجمن تولید کنندگان فولاد برگزار می‌شود، بیان کرد: در جشنواره امسال پارک علم و فناوری خراسان به صورت پاویون اختصاصی و با حضور ۸ شرکت مطرح در حوزه صنایع فولادی حضور پررنگی داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد به استقبال بی نظیر صنایع بزرگ فولادی کشور از غرفه‌های این پارک اشاره کرد و گفت: در حاشیه این نمایشگاه، تفاهم نامه مشترک بین شرکت سرمایه گذاری پارسیان که شرکت‌های اپال پارسیان سنگان و پارس فولاد سبزوار از جمله زیر مجموعه‌های این هلدینگ هستند با پارک علم و فناوری خراسان به منظور همکاری مشترک در حوزه صنایع معدنی و فولادی به امضا رسید.

او ادامه داد: بدین منظور همچنین ۲ تفاهم نامه مهم دیگر بین شرکت‌های دانش بنیان "بهپویان امین منتظر" و شرکت "امید پترو انرژی خاوران" با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در حوزه دیسپاچینگ انرژی و نمونه گیر‌های خطوط کنسانتره و گندله به مبلغ بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال و در پنج مرحله به امضا رسید.

میرزائی اظهار کرد: ثبت این قرار داد‌ها نشان میدهد، پارک علم و فناوری خراسان با قدرت در حوره صنایع معدنی و فولادی که در استان خراسان رضوی کمتر مورد توجه قرار داشت، حرکت کرده است به گونه‌ای که در این موضوع حتی از شهرک‌های تخصصی این حوزه نیز پیشی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری اولین پردیس صنایع معدنی در شرق کشور توسط این پارک و با مشارکت شرکت معدنی فولاد سنگان در حال شکل گیری است، افزود: با تاسیس این پردیس به دنبال رسوخ دانش و فناوری به بدنه این صنعت هستیم تا ضمن کاهش هزینه‌های تولید و ایجاد ارزش افزوده از خام فروشی به عنوان یکی از معضلات بزرگ صنایع معدنی کشور جلوگیری شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: شرکت‌های بزرگی در پارک فعالیت دارند و با وجود واحد‌های بازاریابی، اما در خصوص قابلیت استفاده محصولات در صنایع اطلاعات کاملی ندارند و ضروری است تا با برنامه‌ریزی در خصوص شناخت توانمندی‌های این شرکت‌ها در حوزه صنایع فولادی و معدنی، فصل جدیدی از فعالیت‌ها آغاز شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده