تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۸۸۷۱۴
در دیدار معاون وزیر صمت با رئیس دانشگاه شریف؛

عزم جدی برای اجرایی شدن توافق‌نامه احداث شهرک فناوری در تهران/ هم‌افزایی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناور

‌می‌متالز - در دیدار معاون وزیر صمت با رئیس دانشگاه شریف بر اجرایی شدن هرچه سریع‌تر تفاهم و قرارداد منعقده در راستای احداث و بهره‌برداری از شهرک فناوری تهران در اراضی تحت مالکیت شرکت شهرک‌های صنعتی تهران تأکید شد.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» روز چهارشنبه در دیدار با «رسول جلیلی»، عزم جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را برای اجرایی شدن هرچه سریع‌تر قرارداد سه جانبه میان این سازمان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف در راستای احداث و بهره برداری از شهرک فناوری تهران در اراضی تحت مالکیت شرکت شهرک‌های صنعتی تهران را اعلام کرد.

این قرارداد اردیبهشت امسال با هدف حمایت از تولیدات داخلی و دانش بنیان، واحد‌های فناور، شتاب دهنده‌ها و مراکز رشد و برقراری ارتباط پویا و مؤثر میان دانشگاه و صنعت، منعقد و مبادله شده بود.

در این راستا، شهرک فناوری تهران در گستره ۱۰ هکتار به منظور توسعه شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور از طریق هم افزایی واحد‌های دانش بنیان و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب مطابق طرح مصوب شرکت شهرک‌های صنعتی تهران احداث می‌شود.

بر این اساس، با توجه به بررسی‌های صورت پذیرفته از طریق کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی شریف و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز مهندسین مشاور دانشگاه صنعتی شریف درخصوص کلیات طرح اجرایی و تفصیلی، مقرر شده است که شرکت شهرک‌های صنعتی تهران عملیات اجرایی طرح مشترک را در اراضی تحت مالکیت خود آغاز نماید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار ساخت این شهرک فناوری را سبب تقویت ایده‌های نوآورانه دانش آموختگان صنعتی شریف دانست و اظهار داشت: با دیگر سازمان‌های توسعه‌ای زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت (ایدرو و ایمیدرو) به توافق رسیده‌ایم تا در کنار شرکت‌های نوآور، فناور و دانش بنیان در این شهرک بزرگ فناوری فعالیت نمایند.

رسولیان تصریح کرد: با هم افزایی و تعامل این سازمان و دانشگاه صنعتی شریف، پیشرفته‌ترین شهرک فناوری کشور در تهران به مرکز فاخری برای بروز و ظهور ایده‌های نوآورانه تبدیل می‌شود.

وی با بیان این‌که رویکرد‌های بهره برداری از شهرک‌های فناوری متفاوت از شهرک‌های صنعتی خواهد بود، توضیح داد: در شهرک‌های فناوری تحت مدیریت این سازمان، واحد‌های فناور و نوآور تولیدی، آزمایشگاه‌های مرجع، واحد‌های تحقیق و توسعه، مراجع خدمات کسب و کار و ساختمان‌های چند منظوره ایجاد شده است که رویکردی فراتر از شهرک‌های صنعتی می‌باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت اتخاذ نگاه جامع به موضوع ساخت بزرگترین و پیشرفته‌ترین شهرک فناوری کشور گفت: فضای تعاملی با دستگاه‌های ذیربط و وحدت رویه و یکپارچگی در ساخت هرچه سریع‌تر این شهرک فناوری پیشرفته تأثیرات به‌سزایی دارد.

رسول جلیلی بیان کرد: الگوی معماری متناسب با توپولوژی منطقه با استفاده از مشاوران نخبه و صاحب نظران علمی و دانشگاهی در ساخت این شهرک فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده