تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۲۶۲۵۴
رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان در همایش «فولادی شو»:

خلا حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در استان هرمزگان با «فولادی شو» پر می‌شود

‌می‌متالز - رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان با وجود استقرار صنایع فراوان و ظرفیت بالا، خلا حضور شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد و امیدوار هستیم با برگزاری ششمین همایش «فولادی شو» این خلا پر شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا نصیری در ششمین همایش فولادی شو در شهر بندرعباس بیان کرد: در زیست‌بوم نوآوری در استان هرمزگان با توجه به ظرفیتی که از لحاظ بازار حوزه‌های مختلفی از صنعت فولاد تا صنایع نفت و گاز و صنایع حوزه دریایی دارد، خلا حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار حس می‌شود.

وی افزود: استان هرمزگان به لحاظ اکوسیستم شرکت‌های کوچک و متوسط خلا شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد. وجود شرکت‌های بزرگ می‌طلبد که شرکت‌های کوچک و متوسط در خصوص خدمات مختلف برای این شرکت‌ها شکل بگیرند. در این خصوص پارک‌های علم و فناوری با توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و علم‌محور بودن آن‌ها اهمیت بیشتری دارند و ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه در حوزه این زیست‌بوم فعالیت و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم. در این راستا شرکت فولاد هرمزگان جزو پیشگامان ایجاد این زیست‌بوم بوده است. زمانی که پارک علم و فناوری در استان هرمزگان شکل گرفت، شرکت فولاد هرمزگان از همان ابتدا از این پارک حمایت کرد. همچنین صندوق پژوهش و فناوری استان با سهامداری عمده فولاد هرمزگان شکل گرفت که یکی از یکی از بهترین ترکیب‌های صندوق‌های نوآوری و پژوهش استانی در کشور است. تاکنون این صندوق عملکرد خوبی داشته است و باید از شرکت فولاد هرمزگان تشکر کرد.

نصیری با اشاره به برنامه‌های فولادی شو، تصریح کرد: در رویداد فولادی شو دو اتفاق می‌افتد؛ در روز نخست جلسات B۲B با شرکت‌های فناور استان‌های جنوبی کشور تشکیل خواهد شد و امیدوار هستیم این جلسات منجر به قرارداد شود. البته در پارک علم و فناوری، شرکت فولاد هرمزگان جلسات زیادی با شرکت‌های فناور برگزار کرده است و ارتباط بسیار خوبی میان دانش‌بنیان‌ها با فولاد هرمزگان به وجود آمد. این شرکت توانسته است به بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند و موجب رشد آن‌ها شود. روز چهارشنبه نیز دمودی است که شرکت‌ها محصولات خود را معرفی می‌کنند و امیدوار هستیم منجر به قرارداد سرمایه‌گذاری شود.

وی در پایان با بیان اینکه صندوق استان هرمزگان عمر کوتاهی دارد و هنوز سرمایه‌گذاری را فعال نکرده است، تصریح کرد: علاقمند هستیم تا سرمایه‌گذاری مشترکی را با شرکت پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه داشته باشیم تا تجربیاتی در این زمینه برای صندوق حاصل شود و ریسک این سرمایه‌گذاری‌ها با فولاد مبارکه کاهش یابد. امیدوار هستیم روند رشد بوم نوآوری با شیب بیشتری طی شود و بتوانیم در این زیست‌بوم ارزش افزوده بیشتری را با کمک هم ایجاد کنیم.

منبع: فولاد هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده