تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۳۲۷۵۸
مدیرکل صمت استان تهران اعلام کرد؛

پارک فن‌آوری پردیس بزرگ‌ترین پارک علمی در کشور است/ برگزاری ۲۰ نمایشگاه بهاره در استان تهران

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به اینکه پارک فن‌آوری پردیس بزرگ‌ترین پارک علمی در کشور است، گفت: با مصوبه شورای عالی محیط زیست، خروج شهرستان پردیس از منطقه حفاظت شده به مرحله ابلاغ رسیده است.

به گزارش می‌متالز، «محمود سیجانی» مدیرکل صمت استان تهران درحاشیه نشست با صنعت‌گران و تولید کنندگان در محل پارک فن‌آوری پردیس اظهار کرد: قرارگیری پردیس در منطقه حفاظت شده، مشکلات زیادی را برای صنعت‌گران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در بازدید امروز معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور قول دادند که مصوبه را پیگیری کنند تا هرچه سریع‌تر ابلاغ شود، با خروج شهرستان از منطقه حفاظت شده محیط‌زیست امکان توسعه و مجوزدار شدن واحد‌های صنعتی و امکان خدمات‌دهی بیشتر به صنعتگران شهرستان فراهم می‌شود.

مدیرکل صمت استان تهران با بیان اینکه شهرستان پردیس را با ظرفیت دانش‌بنیانی می‌شناسیم، خاطرنشان کرد: پارک فن‌آوری پردیس بزرگ‌ترین پارک علمی در کشور است و در بحث آمایش سرزمینی ما این شهرستان را با ظرفیت دانش‌بنیانی می‌شناسیم.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی شهرستان پردیس، افزود: در حال حاضر امور مربوط به ساماندهی لکه‌های صنعتی بومهن و سیاهسنگ در دست اجرا و اقدام است، انتخابات انجام شده و هیات امنا در حال شکل گیری است و در سعید آباد ِ بخش جاجرود واحد‌های صنعتی خوبی مستقر هستند.

۲۰ نمایشگاه بهاره در استان تهران برگزار می‌شود

سیجانی در ادامه یادآور شد: در هر شهرستان حداقل یک نمایشگاه بهار و در تهران پنج نمایشگاه برای شب عید و ماه مبارک رمضان با نرخ مصوب و تنظیم بازار با عنوان «عید تا عید» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اردیبهشت‌ماه سال آینده از سوی اتاق اصناف و اتحادیه اصناف کارت خرید با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال با عاملیت بانک‌ها برای خرید کالا با نرخ مناسب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، ادامه داد: در تهران بانک عامل بانک تجارت معرفی شده و در شهرستان‌ها هم به‌زودی بانک‌های عامل معرفی می‌شوند که طی قرار دادی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی کارت خرید را در اختیارشهروندان قرار می‌دهند.

مدیرکل صمت استان تهران با تاکید بر اینکه برای خرید شب عید هم فروش فوق‌العاده کیف، کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار با قیمت مناسب در نظر گرفته شده تا شهروندان برای شب عید و ماه مبارک رمضان دغدغه‌ای نداشته باشند، گفت: با دستور استاندار تهران دوشنبه‌های صنعتی در شهرستان‌های استان تهران برای رفع مشکلات اصناف و تولید کنندگان در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده و سه ماه گذشته این نشست در پردیس اجرایی می‌شود.

برپایه این گزارش، شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر درشرق پایتخت قرار دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده