تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۹
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۰۰۶۲۴

پردیس نوآوری ارج راه‌اندازی می‌شود

‌می‌متالز - پردیس نوآوری ارج با تمرکز بر صنعت لوازم خانگی با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت ارج و وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری راه‌اندازی «پردیس نوآوری ارج» بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت ارج و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد شد. این تفاهم‌نامه بین دکتر امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، دکترسید فرهنگ فصیحی لنگرودی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر سید محمد هاشمی‌نژاد، رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ارج به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با محوریت توسعه درون‌زای اقتصاد مبتنی بر دانش در حوزه علوم و فناوری، تحقق و اجرایی‌سازی قانون جهش تولید دانش‌بنیان و آیین‌نامه‌های مربوطه، اجرای اهداف و سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی و کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت، فراهم آوردن زمینه همکاری‌های سازنده برای توسعه فناوری و نوآوری منعقد شد.

همچنین ایجاد مشارکت و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات فناور، تجاری‌سازی فناوری، بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی و بسط آموزش‌های کاربردی و مهارتی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و مدیران و کارشناسان خبره و کارآمد از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه سه‌جانبه به شمار می‌رود.

به منظور توسعه همکاری و مشارکت بین پارک و شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ صنعتی در سطوح مختلف با استفاده بهینه از استعدادها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی – پژوهشی طرفین، توسعه خدمات کسب و کار و شکل‌دهی زیست‌بوم توسعه فناوری صنعت محور این تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

هدف از تنظیم و اجرای تفاهم‌نامه ایجاد پردیس مشترک بین پارک و شرکت ارج در محل کارخانه نوآوری ارج در زمینه‌های توسعه فناوری، تجاری‌سازی، توسعه خدمات کسب و کار، توسعه فعالیت‌های علمی – پژوهشی مرتبط به صنعت لوازم خانگی بوده است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این تفاهم‌نامه، به صورت جزئی اهداف راه‌اندازی پردیس ارج مشخص شده است.

انتقال فناوری موفقیت‌آمیز در راستای شکل‌دهی زیست بوم توسعه فناوری صنایع لوازم خانگی، کمک به شکل‌گیری، انسجام و تقویت حلقه‌های زنجیره ایده تا تولید و صادرات، فرهنگ‌سازی و توانمندسازی ذینفعان از طریق برگزاری همایش‌ها، سمینارها، گردهمایی‌های تخصصی و جلسات عمومی مشترک، تسهیل ورود و استفاده از فناوری و نوآوری‌های داخلی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی برخی از اهداف راه‌اندازی پردیس ارج به شمار می‌رود.

توانمندسازی، ارتقای دانش، توسعه یادگیری مهارت‌محور مخاطبین و ذینفعان از طریق آموزش مهارت‌های لازم و ضروری و مهارت‌های مبتنی بر انقلاب صنعتی، همکاری‌های فناوری در جهت ارتقاء و توسعه کسب‌وکار‌های نوین حوزه لوازم خانگی، توسعه و ترویج خدمات کسب‌وکار و به‌ویژه خدمات فناوری و هوشمندسازی و توانمندسازی دیگر عوامل راه‌اندازی پردیس ارج به شمار می‌روند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده