تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۹۷۱۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد تولید با گسترش بازار و تحرک بخشی به تجارت خارجی ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه صنعتی شدن خراسان جنوبی دنبال شود، گفت: یکی از اقداماتی که در رشد تولید مورد نیاز است بحث گسترش بازار و تحرک بخشی به تجارت خارجی است.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله ایزدخواه صبح امروز در دیدار با مدیرعامل و بازدید از خط تولید کارخانه کویرتایر به شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: رشد تولید به چند راهکار جدی اعم از کاهش هزینه‌ها و مهار تورم در بخش عرضه نیاز دارد که در این راستا باید تلاش کنیم هزینه‌های تولیدکنندگان کاهش یابد تا تولیدکننده نگران آینده و هزینه‌های رو به رشد نباشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بخش عرضه ما حدود دو تا سه سال است دچار تورم شده و هزینه‌های تولید دائما رو به افزایش است افزود: در این راستا باید این امر مهار و کنترل شود.

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث عرضه مواد پایه که نیاز صنعت تایر است باید مدیریت شود گفت: گزارشی ویژه صنعت تایر در حال آماده سازی است تا مشکلات صنعت تایر را در مجلس مطرح کنیم.

ایزدخواه با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در بحث رشد تولید نیاز است بحث گسترش بازار و تحرک بخشی به تجارت خارجی است تصریح کرد: کویرتایر تاکنون نسبت به ظرفیت تولیدی که داشته بازار را به خوبی به دست گرفته و امروز یک کارخانه نیست بلکه به یک صنعت تبدیل شده است، اما باید همزمان با توسعه صنعت برای بازار آن نیز تلاش کرد.

وی با بیان اینکه این مهم در حوزه کشور‌های همسایه و صادرات می‌تواند استراتژی خوبی باشد افزود: حوزه نوآوری یکی دیگر از اقداماتی است که در بحث رونق تولید نیاز است، بنابراین امید است از قبل فعال شدن پارک علم و فناوری، دانشگاه‌های استان، اکوسیستم نوآوری فعال شود تا کویرتایر به رشد تولید دست یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کارخانه تایرسازی هم درتنوع و نوآوری محصول رکورد زده است و هم در ایجاد صنعت تایرسازی، به خط تولید و تغییر و نوآوری در ماشین آلات خط تولید ورود کرده و زنجیره تامین قطعه سازی را در قطعات مکانیکی فعال کرده و به خود کفایی رسیده است و در قطعات الکترونیکی ورود می‌کند.

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در بیرجند شاهد ایجاد یک صنعت و رشد آن هستیم بیان کرد: مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید فراوانی دارند که الگو‌های موفق باید نشان داده و ترویج داده شوند.

ایزدخواه با تاکید براینکه نگاه مسوولان استان به این مجموعه صرف یک کارخانه نباشد تصریح کرد: باید تلاش کنند این کارخانه گسترده‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه برخی از واحد‌های صنعتی راکد و نیمه راکد شهرک صنعتی بیرجند به مدد کارخانه کویرتایر فعال شدند، خاطرنشان کرد: در حوزه دانش بنیان نیز باید این اتفاق رقم بخورد و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با این صنعت در استان فعال شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده