تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۸۸۴۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

راه‌اندازی ۵۴ پروژه در فولاد خوزستان/ افزایش مقاصد صادراتی فخوز/ ظرفیت تولید فولاد خوزستان به ۶ میلیون تن می‌رسد

‌می‌متالز - امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان و عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، بیان کرد: از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ تعداد ۵۴ پروژه از جمله ۱۳ پروژه زیست محیطی در فولاد خوزستان راه اندازی شده است. وی افزود: تمرکز شرکت فولاد خوزستان در این بازه زمانی بر تولید پایدار و توسعه ظرفیت تولید است و به همین دلیل طرح توسعه فولادسازی ۲ میلیون تنی فولاد شادگان با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

به گزارش می‌متالز، به گفته مدیرعامل فولاد خوزستان، این شرکت از اکتشاف تامحصول نهایی را جزء راهبرد توسعه و در دستور کار خود قرار داده است.

ظرفیت تولید فولاد خوزستان به ۶ میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل فولاد خوزستان اظهارکرد: توسعه ظرفیت تولید زیرسقفی فولاد خوزستان از ۳.۸ فعلی به ۶ میلیون تن تا پایان سال ۱۴۰۲ با راه اندازی ماشین ریخته گری اسلب عریض، راه اندازی تولید شمش فولادی در شرکت صنعت فولاد شادگان و چند طرح دیگر در دست اقدام است.

وی گفت: با در نظر گرفتن طرح‌های توسعه‌ای و افق ۱۴۱۰، سهم تولید فولاد خوزستان به ۱۳ میلیون و ششصد هزارتن، برابر ۲۵ درصد سهم فولاد کشور می‌رسد.

چهار رکورد تولید ماهیانه فولاد خوزستان در یک ماه

ابراهیمی در خصوص رکورد‌های این شرکت بیان داشت: شرکت فولاد خوزستان در ادامه ثبت رکورد‌های سال گذشته موفق به کسب ۴ رکورد ماهانه فقط در فروردین ۱۴۰۱ شد. این رکورد‌ها در زمینه تولید شمش و واحد‌های کل احیاء، احیاء۲، و مدول یک احیا ۲ بود. در مرداد ماه هم با تلاش شبانه روزی کارکنان موفق به رکورد زنی در تولید ماهانه گندله سازی ۱ شدیم. همچنین با برنامه ریزی مدون در واحد‌های مدول دو احیا ۲، زمزم ۲ و تولید آهک موفق به ثبت رکورد روزانه شدیم.

افزایش مقاصد صادراتی فخوز

این مدیر فولادی، برجسته‌ترین دستاورد‌های فولاد خوزستان را در شش ماهه نخست سال جاری، فروش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات، رشد ۱۱ درصدی ارزش فروش محصولات و افزایش مقاصد صادراتی و جذب مشتری جدید صادراتی از بازار‌های منطقه نام برد و گفت به دلیل همین ابتکار عمل در حوزه صادرات بود که موفق به دریافت تندیس صادرکننده نمونه ملی در سال ۱۴۰۱ شدیم.

وی از دیگر دستاورد‌های این شرکت در سال جاری را، افزایش ۵۷ درصدی تناژ فروش محصولات در داخل، افزایش ۳۶ درصدی مقاصد ارسال محصولات در داخل، فروش حدود ۴۸ هزار تن آهن اسفنجی در بازار داخل و انعقاد قرارداد صادرات ۲۵ تن آهن اسفنجی مازارد بر نیاز و انعقاد ۲۸۰ قرارداد داخلی و ۳۰ قرارداد خارجی دانست.

راه‌اندازی ۵۴ پروژه در فولاد خوزستان

ابراهیمی در تشریح اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد خوزستان از سال ۱۴۰۰ تا شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱، از راه اندازی ۵۴ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۲۶ میلیارد تومان از جمله ۱۳ پروژه زیست محیطی خبر داد و گفت: پیشرفت۷۳ پروژه دارای قرارداد با سرمایه گذاری بالغ بر۱۳ میلیارد تومان ازجمله پروژه‌های مهم مگامدول زمزم ۳، خط و پست ۴۰۰ کیلوولت، کمپرسورخانه ۶۱۳، تصفیه شیمیایی پساب صنعتی و با چرخانی آب، کولینگ تاور۲۷۸، احداث پست‌های جدید ۹، ۱۰،۸۰۱، اجرای توری اطراف انباشت و برداشت، توسعه بیلت یارد، تیکنرغبارگیر‌های فولادسازی جزو کارنامه فولاد خوزستان است که موجب اشتغالزایی برای بیش از ۶۰۰ نفر شد.

راه اندازی ۱۳ پروژه زیست محیطی در فولاد خوزستان

وی افزود: ۱۳پروژه زیست محیطی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان، احداث پکیج متالوژی ثانویه وماشین ریخته گری شمش اسلب عریض، احداث کارخانه اکسیژن، اجرای پروژه احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی فولاد خوزستان هم از طرح‌هایی توسعه‌ای فولاد خوزستان است که به سرانجام رسید.

ابراهیمی بر این باور است: توسعه فولاد خوزستان درکنار رشد و ارتقا و عمل به مسوولیت پذیری اجتماعی منطقه معنا پیدا می‌کند و در شرکت فولاد خوزستان مسوولیت پذیری اجتماعی یکی از ارزش‌های سازمانی محسوب می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با بیان اینکه فعالیت اقتصادی و کسب سود تنها یک بعد شرکت به شمار می‌آید گفت: تعهد شرکت‌ها به منظور کمک به توسعه اقتصادی پایدار از طریق خدمت رسانی به جامعه نمود پیدا می‌کند. از طرفی حفاظت از محیط زیست نقش موثری در اقلیم منطقه برجا خواهد گذاشت.

ابراهیمی افزود: نقش کلیدی شرکت فولاد خوزستان درتولید فولاد، صادرات، ارزآوری، اشتغال زایی زمانی معنا پیدا می‌کند که درعمل به مسوولیت‌های اجتماعی موفق باشد.

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده