تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۸۸۴۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه صنایع مانع خام‌فروشی می‌شود/ صنایع، معادن و کشاورزی مثلث توسعه اقتصادی جیرفت

‌می‌متالز - فرماندار جیرفت گفت:افزایش کارایی اقتصادی صنایع، معادن و کشاورزی با حمایت از سرمایه‌گذاران توانمند محقق می‌شود و این سه، مثلث توسعه و پیشرفت شهرستان خواهند بود.

به گزارش می‌متالز، فرماندار جیرفت در جلسه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مناطق ساردوئیه، بهرآسمان، جبالبارز و اسفندقه معادن زیادی وجود دارد که توانایی تحول عمرانی و اقتصادی جیرفت را دارند، اظهار کرد: در مناطق دشت و نواحی جنوبی شهرستان جیرفت ظرفیت تولید محصولات کشاورزی و باغی چنان مطلوب است که بنا به گفته وزیر جهاد کشاورزی این منطقه سفره رنگین مردم ایران است.

احمد بلند نظر، توجه به صنایع را به‌عنوان حلقه تکمیل کننده زنجیره بهره‌برداری از کشاورزی و معادن ذکر و خاطر نشان کرد: صنایع، معادن و کشاورزی می‌توانند مثلث توسعه اقتصادی جیرفت شوند.

وی توسعه صنایع را مانع خام‌فروشی تولیدات معدنی عنوان کرد و یادآور شد: افزودن بر ارزش محصولات کشاورزی نیز با برندسازی، بسته‌بندی‌های به‌روز و راه‌اندازی صنایع تبدیلی محقق خواهد شد.

فرماندار جیرفت اشتغالزایی را محوری‌ترین اصل در سرمایه‌گذاری‌ها دانست و اضافه کرد: افزایش کارایی اقتصادی صنایع، معادن و کشاورزی با حمایت از سرمایه‌گذاران توانمند محقق می‌شود، بنابراین در این خصوص با تمام قوا حامی سرمایه‌گذاران هستیم.

در این جلسه موضوع احداث کارخانه لاستیک‌سازی خودرو‌های سبک و سنگین نیز با حضور سرمایه‌گذار متقاضی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده