تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۲۸۴۳۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
پس از چند دهه رکود محقق می‌شود؛

کارخانه تیتانیوم کهنوج در یک قدمی افتتاح

‌می‌متالز - مدیر کل صمت جنوب کرمان با اشاره به رکود چند دهه در افتتاح کارخانه تیتانیوم کهنوج، گفت: این کارخانه تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیمعلی مولابیگی مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان باز کارخانه‌های مس کاتد جیرفت، تیتانیوم کهنوج و کنسانتره فولاد کهنوج بازدید کرد.

مسلم مروجی فرد در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به ظرفیت‌های معدنی جنوب کرمان، گفت: در جنوب کرمان به واسطه ذخایر معدنی متعددی که وجود دارد، صنایع معدنی مختلفی احداث شده و یا در حال احداث است که امروز از کارخانه‌های تیتانیوم کهنوج، کنسانتره فولاد کهنوج و مس کاتد جیرفت بازدید شد.

او افزود: با توجه به اینکه اشتغال و تولید همواره از تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و از برنامه‌های محوری دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی است، با احداث این کارخانه‌ها ضمن افزایش تولید داخل، برای بخش عظیمی از جوانان جنوب کرمان اشتغال زایی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به رکود چند دهه‌ای که گریبان گیر کارخانه تیتانیوم شده بود، بیان کرد: با برنامه ریزی و اقداماتی که از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان انجام شد، همه دستگاه‌های مورد نیاز در محل کارخانه قرار گرفته و در حال حاضر ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که نهایتا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین ذخیره تیتانیوم کشور در اختیار این کارخانه قرار دارد، بیان کرد: ذخیره قطعی معدن این کارخانه ۱۴۹ میلیون تن و پیش بینی احتمالی ذخیره معدن بیش از ۵۰۰ میلیون تن است.

مروجی فرد بیان کرد: برای جلوگیری از هرج و مرج و رعایت عدالت در جذب نیرو‌های کارآمد برای این کارخانه، استخدام در این کارخانه قانونمند و از طریق برگزاری آزمون از سوی دستگاه‌های معتبر کشوری انجام شده است و در حال حاضر نیرو‌های پذیرفته شده در آزمون در حال گذراندن مراحل آموزشی مورد نظر هستند.

او با اشاره به بازدید از کارخانه کنسانتره تیتانیوم فولاد کهنوج گفت: این کارخانه که به همت بخش خصوصی در حال احداث است با سرمایه گذاری نهایی ۸ هزار میلیارد ریال در فاز اول با تولید ۳۰ هزار تنی محصول برای ۱۴۰ نفر و در فاز نهایی با تولید ۱۲۰ هزار تنی برای ۳۵۰ نفر اشتغال زایی خواهد کرد.

مروجی فرد با بیان اینکه احداث صنایع معدنی متعدد، جنوب کرمان را به منطقه‌ای صنعتی و معدنی تبدیل کرده است، افزود: کارخانه مس کاتد در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت نیز از جمله کارخانه‌هایی است که توانسته در رابطه با تولید داخل و اشتغال جوانان منطقه گام‌های خوبی بردارد.

در ادامه ابراهیمعلی مولابیگی، مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان کرمان کلکسیونی از انواع مواد معدنی است، گفت: از نگاه کارشناسان این استان بهشت زمین شناسی است.

او با اشاره به نقش شهید سردار سلیمانی در برقراری امنیت و ایجاد زمینه مناسب برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه بیان داشت: در حال حاضر سرمایه گذاران زیادی از بخش خصوصی در جنوب کرمان سرمایه گذاری و مسیر پیشرفت این منطقه را فراهم کرده اند.

مولابیگی اشتغال را یکی از مسائل مهم کشور خواند و گفت: در جنوب کرمان و با اقدامات انجام شده به همت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان این مشکل رو به کاهش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده