تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۱
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۸۵۶۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
توسط فرماندار جیرفت تاکید شد:

هشدار درباره آلایندگی پسماند کارخانه کاتد مس جیرفت

‌می‌متالز - فرماندار جیرفت می‌گوید استفاده از پسماند کارخانه کاتد مس این شهرستان در امور عمرانی و شهری گزارش شده که تخلف به شمار می‌رود ضمن اینکه دپو پسماند این کارخانه در نزدیکی رودخانه شور خطرآفرین است.

به گزارش می‌متالز، احمد بلندنظر روز شنبه با اشاره به بازدید خود از این کارخانه توضیح داد پسماند‌های کارخانه کاتد مس باید مدیریت شود و استفاده از پسماند‌های کاتدی در امور عمرانی شهری تخلف است.

وی اظهار کرد: مدیریت و دفع پسماند‌های صنعتی و معدنی ضرورت دارد و زیان‌های جبران ناپذیر دفع غیر اصولی آن‌ها نیز برای محیط زیست و سلامت مردم نباید نادیده گرفته شود.

بلندنظر افزود: شواهد و گزارش‌ها نشان می‌دهد که پسماند‌های کاتدی مس در جیرفت در برخی از امور عمرانی مورد استفاده مجدد قرار گرفته اند.

فرماندار جیرفت اضافه کرد: نگرانی ما از این است که استفاده از بقایا و بازمانده ضایعات فرآوری مس در راهسازی و امور مشابه و دفع غیر اصولی این ضایعات و پراکنده شدن آن‌ها اثرات مخرب زیست محیطی برجای بگذارند و منابع آب را آلوده کنند.

پیوست زیست محیطی و همجواری با رودخانه

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان محیط زیست مجموعه تولیدی کاتد مس جیرفت پیوست زیست محیطی ندارد و همجواری این کارخانه با رودخانه شور و دپو پسماند‌ها در این محل خطرات زیست محیطی خواهد داشت.

بلندنظر با بیان اینکه منتظریم نتیجه بررسی کارشناسان متخصص در این راستا اعلام تا اقدام مقتضی توسط سیستم‌های نظارتی و مربوطه انجام شود تاکید کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان در راستای حفظ محیط زیست با تمام توان مدافع حقوق مردم خواهم بود.

جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده