تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۸۵۶۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان فراهم شود/ رفع مشکلات ۶ طرح تولیدی در شهرستان کهنوج

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان واگذاری زمین، نبود مشوق و فقدان زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری را از بزرگترین مشکلات سد راه سرمایه‌گذاری در شهرستان کهنوج عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در بیست‌و‌یکمین کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان اظهار داشت: از ماه‌ها قبل و با تاکید فراوان به‌دنبال برگزاری این کمیته برای تسهیل در روند تولید و رفع موانع آن در شهرستان کهنوج بودیم تا موانع سد راه واحد‌های تولید صنعتی، معدنی، خدماتی، کشاورزی و ... در حوزه شهرستان کهنوج رفع شود.

وی با بیان اینکه افزایش تولید و اشتغالزایی و توجه به جنوب کرمان از برنامه‌های محوری دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف این دولت مردمی باید همه دستگاه‌های اجرایی در جنوب کرمان برای افزایش تولید داخل و اشتغال، تلاش خود را مضاعف کنند.

مروجی‌فرد با اشاره به جذب سرمایه‌گذاران زیادی برای شهرستان کهنوج خاطرنشان کرد: در شهرستان کهنوج در حوزه صنعت ۲۲ جواز واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۹هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۹۴ نفر و ۳۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶۸۰ میلیارد ریال و ۶۸۹ نفر اشتغالزایی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: در حوزه معدن در شهرستان کهنوج ۷ پروانه بهره‌برداری معدن و ۲۲ پروانه اکتشاف صادر شده است. همچنین ۶ گواهی کشف، ۶ مجوز صنایع معدنی و یک پروانه بهره‌برداری صنایع معدنی صادر شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه تیتانیوم کهنوج، گفت: این کارخانه می‌توانست از سال‌ها قبل به محرومیت‌زدایی و اشتغال منطقه کمک شایانی کند، اما به‌دلیل مشکلاتی راکد مانده بود و خوشبختانه در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده و با رفع مشکلات گذشته در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه اول سال ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

مروجی‌فرد واگذاری زمین، نبود مشوق و فقدان زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری را از بزرگترین مشکلات سد راه سرمایه‌گذاری در این شهرستان عنوان کرد و گفت: روند واگذاری زمین اگر زمان‌بر شود، با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی، آن طرح با گذشت زمان توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل صنعت، معدن و تجارت در زمینه تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران اظهار داشت: این اداره کل با حذف بسیاری از امور غیر ضروری، در کمتر از یک روز مجوز کارخانه صنعتی را صادر می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در ادامه از رفع مشکلات ۶ طرح سرمایه‌گذاری در شهرستان کهنوج خبر داد.

شعبانی فرماندار شهرستان کهنوج نیز در این جلسه با اشاره به استعداد و پتانسیل‌های معدنی شهرستان کهنوج گفت: شهرستان کهنوج می‌تواند به قطب صنعتی و معدنی منطقه تبدیل شود.

فرماندار کهنوج ذخایر معدنی این شهرستان را نعمت الهی برشمرد و افزود: مدیران اجرایی باید از این نعمت‌های خدادادی برای رفع محرومیت منطقه استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده