تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۸۵۶۴۵
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد؛

جابجایی ۲۷ میلیون تن کالا در استان کرمان در سال گذشته

‌می‌متالز - طی سال گذشته بالغ بر ۲۷ میلیون تن کالا در استان کرمان جابه جا شده است معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به این که در استان کرمان که بهشت معادن ایران است، روزانه مقدار زیادی مواد معدنی جابه‌جا می‌شود، گفت: بالغ بر ۲۷ میلیون تن کالا در سال گذشته در استان کرمان به مقصد‌های مختلف جابه‌جا شده است که سهم زیادی در رونق اقتصادی کشور دارد.

به گزارش می‌متالز، خداداد مقبلی در همایش تجلیل از راهداران استان کرمان با تبریک هفته حمل و نقل و روز راهدار، افزود: کشور در چهار حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی دستاورد‌های بزرگی داشته که جا دارد از زحمات همه دست‌اندرکاران حمل و نقل کشور تقدیر کرد.

مقبلی با گرامیداشت ۲۶ آذر سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) گفت: در این روز رانندگان و کامیون داران با لبیک به فرمان امام راحل، انقلابی دیگر را در تاریخ کشور رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه تمام واردات و صادرات کالا از کشور به کمک سیستم حمل و نقل انجام می‌شود و این نیاز بشریت است، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در تحقیق در مورد تاثیر حمل و نقل بر درآمد ناخالص کشور آورده است که بیشترین تاثیر در حوزه حمل و نقل جاده‌ای است و ۲۸ درصد در درآمد ناخالص کشور سهم دارد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه توسعه کشور نیازمند یک حمل و نقل پویا با تکنولوژی روز است، افزود: نقش پررنگ حمل و نقل بر اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست و اگر یک روز حمل و نقل و جابه‌جایی کالا انجام نشود، مشکلات بزرگی برای کشور ایجاد خواهد شد.

مقبلی با بیان اینکه یکی از تأثیرات صنعت حمل و نقل در توسعه کشور، در حوزه اشتغالزایی آن است و ضریب ۳ و نیم درصدی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در اشتغال کشور در حوزه حمل و نقل جاده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار نفر راننده در کشور در حوزه بار و مسافر اشتغال دارند که از این تعداد ۳۸۸ هزار راننده در حوزه بار در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات ما نوسازی ناوگان باری و مسافربری کشور است، افزود: تعداد زیادی اتوبوس وارد کشور شده که در مرحله پلاک گذاری برای واگذاری قرار دارند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده