تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۸۸۷۳۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

محدوده قیمت آپارتمان در منطقه ۲ تهران

‌می‌متالز - متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در فایل‌های زمستانی فروش آپارتمان در منطقه ۲ شهر تهران به بیش از ۷۰ میلیون تومان رسیده است. بررسی‌ها وتحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» درباره آخرین وضعیت بازار زمستانی معاملات مسکن در این منطقه نشان‌دهنده چند ویژگی مهم در بازار مسکن منطقه ۲ در شرایط فعلی است.

به گزارش می‌متالز، یکی از این ویژگی‌ها مربوط به افت شدید تعداد عرضه واحد‌های نوساز با عمربنای تا ۵ سال است. این در حالی است که عرضه کلیدنخورده‌ها و تازه ساز‌ها به شدت محدود شده است و بخش زیادی از عرضه‌های اخیر صورت گرفته به بازار مسکن این منطقه مربوط به فایل‌های با عمربنای ۲۰ تا ۳۰ سال و حتی بالاتر است.

از آنجا که محلات متعدد و متنوعی هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم به لحاظ سطح قیمتی و... در منطقه ۲ شهر تهران قرار دارند، بازه قیمت مسکن در این منطقه را شاید بتوان متنوع‌ترین بازه قیمتی اعلام کرد. هم اکنون کف قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان در این منطقه مربوط به محلات جنوبی و مصرفی این منطقه است که در فایل‌هایی که در روز‌های اخیر به بازار مسکن این محله‌ها عرضه شده است حول و حوش ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان است. این در حالی است که در محلات شمالی‌تر این منطقه مانند شهرک غرب وسعادت آباد که جزو مناطق لوکس محسوب می‌شوند، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان به محدوده ۱۰۰میلیون تومان رسیده است. متوسط قیمت فروش هر متر مربع آپارتمان در محلات میانی این منطقه مانند محله گیشا نیز به ۸۰ میلیون تومان رسیده است.

از این رو می‌توان این منطقه را هم به لحاظ سطح قیمتی و هم از نظر سایر مشخصات املاک عرضه شده در آن به عنوان متنوع‌ترین منطقه ملکی شهر تهران معرفی کرد. در جدول زیر مشخصات برخی از فایل‌هایی که روز گذشته با عمربنای بالاتر از ۱۰ سال به بازار مسکن محلات مختلف منطقه۲ شهر تهران عرضه شد، آمده است.

محدوده قیمت آپارتمان در منطقه ۲ تهران

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده