تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۸۸۲۷۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن شتاب گرفت

‌می‌متالز - رئیس بنیاد مسکن با بیان "عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن شتاب گرفته است"گفت:سال نخست این طرح به تأمین زیرساخت‌ها و تدوین قوانین و مقررات مربوطه اختصاص داشت.

به گزارش می‌متالز، اکبر نیکزاد یادآور شد: نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است که حمایت مجلس را نیز تحت عنوان قانون جهش تولید مسکن به همراه دارد.

وی افزود: طبق این برنامه باید بطور میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۸۰۰ هزار واحد مربوط به شهر‌ها و ۲۰۰ هزار واحد مربوط به روستا‌ها و شهر‌های کوچک است.

وی ادامه داد: سال نخست از اجرای این برنامه به تأمین زیرساخت‌ها و تدوین قوانین و مقررات مربوطه اختصاص داشت، اما اکنون شتاب عملیات اجرایی بیشتر شده است.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به این‌که طبق جدیدترین آمار ساخت ۲۰۳ هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی روستایی در نقاط مختلف کشور آغاز شده است، تصریح کرد:در شهر‌های مختلف نیز عملیات ساخت ۹۷ هزار و ۵۶۵ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن شروع شده و اکنون از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر این، ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد در بافت فرسوده شهر تهران با مشارکت بنیاد مسکن و شهرداری تهران شروع شده است. یعنی در مجموع ۳۱۲ هزار ۶۹۳ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در نقاط مختلف شهری و روستایی در حال ساخت هستند. از سوی دیگر بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که ماه قبل میان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید، ساخت مسکن در ۱۰۹۱ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز به بنیاد مسکن واگذار شد.

وی ادامه داد: تاکید بر این است در شهر‌ها و مناطقی که محدودیت زمین وجود ندارد به سمت واگذاری اراضی و ساخت مسکن یک طبقه با محوریت مردم حرکت کنیم.

به گفته وی علاوه بر ۲۸ هزار واحد مسکونی که طی دهه فجر امسال در نقاط مختلف شهری و روستایی افتتاح خواهد، تا پایان امسال نیز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای اقشار کم درآمد به پایان خواهد رسید و به واجدین شرایط این حوزه تقدیم خواهد شد، که از این تعداد ۱۰ هزار واحد روز ۲۹ بهمن همزمان با سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) باهمکاری بنیاد مستضعفان به متقاضیان تحویل خواهد شد و ۱۰ هزار واحد دیگر همزمان با ۱۴ اسفندسالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، در اجرای تفاهم نامه مشترک با این کمیته و بسیج سازندگی تحویل خواهد شد.

وی یادآور شد: تا پایان سال جاری جمعا ۴۸ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان خواهیم داد، ضمن اینکه شتاب برای اتمام واحد‌های مسکونی درحال ساخت، روز به روز بیشتر و به مناسبت‌های مختلف واگذار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده