تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۸۹۱۲۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
با ادامه عرضه خودرو در بورس کالا؛

خودروسازان پس از ۱۲ سال رنگ سود را به خود خواهند دید

‌می‌متالز - احسان حریرچی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با ادامه عرضه‌ها در بورس کالا، در آینده نزدیک سودآوری این صنعت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شاید اخبار ضد و نقیض از عرضه خودرو در بورس‌کالا دست‌اندازی باشد، اما به طور قطع عرضه‌ها ادامه خواهد یافت و خودروسازان پس از ۱۲ سال رنگ سود را به خود خواهند دید.

به گزارش می‌متالز، احسان حریرچی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سودسازی شرکت ایران خودرو در صورت‌های مالی ۹ ماهه، به بورسان گفت: اگر فرض کنیم که روند فروش خودرو در بورس کالا ادامه داشته باشد می‌توان به آینده شرکت ایران خودرو به واسطه اختلاف قیمت کنونی شرکت با قیمت‌هایی که در بورس کالا معامله می‌شود، امیدوار بود.

حریرچی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ادامه روند عرضه در بورس کالا در سال‌های آتی سودسازی شرکت ایران خودرو را مثبت خواهد کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد با ادامه روند موجود و ادامه عرضه‌ها در بورس کالا، در آینده نزدیک سودآوری این صنعت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شاید اخبار ضد و نقیض از عرضه خودرو در بورس کالا دست‌اندازی باشد، اما به طور قطع عرضه‌ها ادامه خواهد یافت و خودروسازان پس از ۱۲ سال رنگ سود را به خود خواهند دید.

این کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری با تاکید بر اینکه تنها راه فروش خودرو در فضای رقابتی بورس کالا است اظهار کرد: فروش ایران خودرو و سایپا در بورس کالا فضای رقابتی را بیش از پیش توسعه داده و شرکت ایران خودرو به روال بهتر سودسازی برمی‌گردد.

حریرچی در رابطه با صورت‌های مالی شرکت‌ها عنوان کرد: گزارش‌های گذشته آنطور که باید مهم نیست، اما نکته‌ای که بازار سهام به آن توجه خاص دارد گزارشات ۴ فصل آتی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وابستگی شدید فروش صنایع به دلار، پس از جهش‌های ارزی، حاشیه سود‌ها به صورت محسوسی افزایش می‌یابد، اما در بلندمدت به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده