تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۸۹۲۰۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عرضه و تنوع محصولات جدید بیانگر اهمیت تحقیق و توسعه در ایران خودرو است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تلاش‌های گروه صنعتی ایران خودرو در راستای رشد تولید و بهبود کیفیت محصولات در سال جاری را گام مثبتی در صنعت خودروسازی کشور دانست.

به گزارش می‌متالز، سید جواد حسینی کیا در خصوص اقدامات کیفی، بهبود کیفیت محصول و خدمات گروه صنعتی ایران خودرو در قالب طرح تحول کیفیت که از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار این شرکت خودروسازی قرار گرفته است، اظهار داشت: تلاش‌های گروه صنعتی ایران خودرو در راستای رشد تولید و بهبود کیفیت محصولات گام مثبتی در صنعت خودروسازی است و با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های ایران خودرو از این شرکت انتظار می‌رود رشد ۵۰ درصدی تولید را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه یادآور شد: طی بازدیدی که از برخی شرکت‌های خودروسازی داشته ایم، این شرکت‌ها مدعی هستند در صورت تامین قطعات مورد نیاز خود ظرفیت رشد تولید ۱۰۰ درصد را نیز خواهند داشت و امیدواریم مدیران خودروسازی با پیگیری این موضوع و تامین قطعات مورد نیاز بتوانند رشد تولید را رقم زده و التهابات بازار را کاهش دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی عرضه خودرو با پلتفرم‌های جدید را از دیگر اقدامات مثبت در گروه صنعتی ایران خودرو برشمرد و عنوان کرد: طراحی و توسعه پلتفرم‌های جدید از نیازمندی‌های صنعت خودرو کشور است که خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی خودروسازان صورت گرفته و احتمال رونمایی از پلتفرم‌های جدید در دهه فجر امسال وجود دارد و برای سال آینده نیز قطعی است. گروه صنعتی ایران خودرو نیز به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ کشور طراحی و توسعه پلتفرم‌های جدید را در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم مجموع این اقدامات گام مثبتی در جهت ارتقای خودروسازی کشور باشد و با توجه به قیمت مناسب خودرو‌های داخلی نسبت به خودرو‌های وارداتی بتوانیم خودرو کیفی رقابت پذیری را به دنیا عرضه کنیم.

حسینی کیا توسعه و عرضه محصولات جدید و تنوع محصول در گروه صنعتی ایران خودرو را بیانگر اهمیت تحقیق و توسعه در این شرکت خودروسازی دانست و بیان کرد: حرکت ایران خودرو به سمت تولید محصولات جدید و توجه به موضوع تحقیق و توسعه گام اولیه در این زمینه است و نیاز است سایر خودروسازان نیز به تحقیق و توسعه توجه جدی داشته باشند و به سرعت تنوع بیشتری روی پلتفرم‌های جدید ایجاد کنند و محصولاتی متناسب با ذائقه مشتریان تولید و به بازار عرضه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون ذائقه مشتریان بازار خودرو به سمت خودرو‌های شاسی بلند سوق پیدا کرده نیاز است خودروسازان برای تولید یک خودرو شاسی بلند داخلی با کیفیت نیز برنامه ریزی کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده